Haha, lite komiskt iaf. Trots det ultrarostiga underredet.
Men besiktningsgubben var snäll iaf, han trivdes i min bil sa han. Han hade själv ägt ett flertal amazoner genom åren.
Han fick även för sig att ställa in co-halten på min förgasare som är tvärslut. Oavsett hur mkt han skruvade på varenda skruv så ändrades inte co-halten :lol:
Nåja, här har ni en lista:
1. Stomme Sidobalk, yttre, båda sidor, rostskadad
2. Däck, ett st, mönsterdjup för litet
3. Parkeringsbroms bromsverkan, höger, ur funktion.
4. Stomme tvärbalk, fram vänster, rostskadad.
5. Färdbroms bromskraftfördelning, bak, bromsverkan ojämn
6. CO-halt tomgång, för hög. (hade över 9.0)
7. Stomme sidobalk, båda sidor, inre, rostskadad
Bra att veta:
Lastutrymme sidobalk, i, hjulhus, fram höger, rostangrepp/rostskadad
Det är lite konstigt att man får för hög co-halt på en bil utan avgaskrav. Trots allt så är max 4.5 enligt protokollet, och jag hade över 9.0.
Och hur får man hjulhuset till ett lastutrymme? :|
Nu när jag vet vad som behövs åtgärdas så är det bara att börja leta efter lite grejer som kan behövas.
Lika bra att hinka i en b20 med en gång, med tillhörande förgasare.
Därefter även bygga ett lite grövre avgasningsrör
Samt svetsa upp rosten är ju ganska självklart att jag måste göra.
Och såklart lite bromsmek.
Upptäkte även att bilen drar soppa nå förbannat, tankade i så det var ungefär kvarts tank när jag åkte och besiktade, när jag nu ställde ifrån mig bilen så låg tankmätarn nere på reserven igen. Och då har jag max åkt 3mil sammanlagt.
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!