Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
tackar :) blev viss lite stressmek med bilen idag. påväg till skolan märkte jag att kylaren började läcka lite. fyllde på fullt sen ca 5 km från skolan gick temperaturen upp fort så in i. svängde direkt in på en bensinmack och började fylla i vatten.. fick senare låna mors bil för att köpa en tillfällig kylare som nu är monterad på bilen så nu fungerar den igen :)
Användarvisningsbild
av dahlen
har vaknat till liv efter studenten. i veckan tänkte jag börja lite smått med bilen igen :) den ska bli någon cm lägre. urstädad och tvättad. tänkte även sätta i en liten bas för att få lite utfyllning av ljudet :) behöver därför tips hur man får bort panelerna i bagageutrymmet och hur man får kablarna förbi baksätet då det inte verkar som att man kan vika ner?
Användarvisningsbild
av dahlen
tackar. nu är det så att jag orkar verkligen inte att dra kablar bak till skuffen för baslåda så jag struntar i det.. försöker nog komma på ett bra ställe fram att sätta steget sedan köpa några 6,5" till framdörrarna som steget får driva :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Jobbigaste stället att dra kabeln är väl när den ska in i bagageutrymmet, då det sitter jobbiga plastpaneler i hela utrymmet..
själv gjorde jag som så att jag drog kabeln under plasten bakom ryggstödet, då funkade det. :wink:
Användarvisningsbild
av dahlen
kändes tillräckligt drygt idag :) och har ändå inget värsting så jag vet inte. får se om jag orkar med det imorgon istället :) sen att skruvarna inte var i stjärna som på 740in gjorde det inte bättre. är ju någon sorts torx eller liknande, måste se om jag har nått sånt ligger hemma :)

har även tankat bilen idag. kom ca 55 mil på 46,73 liter så avrundat så drar den ca 0,85 med lite halvt gasglad fot :)
Användarvisningsbild
av dahlen
tycker med att 0.85 är rätt bra. tror inte jag körde golfen under 0.8 under den lilla tiden jag brukade den så :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Fjäderbenen beställdes komplett med allt[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"