Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

haluleja haluleja..
Jag är tvärslut så jag avbröt ljudbyggandet för idag.

Men har iaf byggt lådan, och gjort så den passar skapligt i bagageutrymmet. Och jag har börjat snickra på en hatthylla också.
Fick handla diverse detaljer som behövdes, såsom säkringshållare, basportar, powerblock, högtalarkabel å lite annat smått och gott för nästan 900kr..
Har dock inte börjat riva ner något för att dra kablar än iaf, det blir nog imorgon när jag fått lådan att passa skapligt.
Var en aning ojämt i golvet i utrymmet, så fick lov att snickra ihop lite provisoriskt golv också.

Menmen, bilder säger mer än tusen ord..

Bild
Lite bitar, urkapat och klart.

Bild
Halvbyggt.

Bild
Markera vart basar och portar ska vara.

Bild
Lite dämpning kan nog va bra också.

Bild
Klä framsidan av lådan, då det är den enda bit som kommer synas av lådan.

Bild
Då var den i princip klar.

Bild
Testar lite.

Bild
Kapat lite i det som kommer bli hatthyllan.

Är dock långt från klar än. Mer kommer imorgon!

:roll:
Aldrig fel med lite bompabompalåda :wink:

hade dock kunnat låta reservhjulet fått lega kvar, då det var typ smalare än ett mopedhjul och nästan lika litet.. Men åkte ur ändå.

Är dock nu på jakt efter en "ny" baklucka.. den som sitter på har förra ägaren ful-lagat och försökt täta rutan med vet inte vad, samt att det fortfarande är rostigt som f*n. Läcker in vatten, kanske inte så smart när man fyller bagageutrymmet med elektronik. :shock:
Ah såg länken du skickade på msn.. men skulle hittat någon häromkring.

Menmen, åter till ljudbygget då.
Och lite annat skoj :wink:

Dagen började väl att jag började pilla lite mer med hatthyllan å så, sen började jag dra lite kablar å lite annat som behövdes.
Sen fick jag en sms-avi om att mitt paket från stylingbutiken har kommit.. kaching! emblemlös grill, klarglasblinkers fram både på skärmar och framtill.
Senare efter många om och men med mer kabeldragningar och funderingar så drog jag upp till garaget och fixade lite där så jag kunde klämma på lite rediga kabelskor på fetkablarna. Och svetsa fast en perfekt jordpunkt. :wink:
Och såklart satte jag dit fingrillen och blinkersen också.

Men nog skrivet, bilderna får tala.

Bild
Lite roliga grejer som va i paketet..

Bild
Den lilla säkringshållaren. ANL. med tillhörande 35mm2 kabel.

Bild
Sådär då?

Bild
Kabeldragning i full gång!

Bild
Hittade ingen vettig jordpunkt som var lättåtkomlig, så svetsade till en.

Bild
Blev en jädra skillnad med klarglasblinkers och emblemlös grill..

Vart inte många bilder idag... Men ska ta lite mer imorn, och då med riktig kamera. Dessa mobilbilder håller inte särskilt hög kvallisort. :wink:
Men allt är inkopplat och provspelat. Kan lova att det spelar på riktigt bra.

Fortsättning följer! :D
Nya framfjädrar tar i hjulhuset

Felmonterad eller fel fjäder

Byte HU850

Hej jag har en HU850 som funkar dåligt Har n[…]

Sätta en slang på avtappningen i blocke[…]

Brukar inte vara några större problem […]