Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kollade aldrig upp priset eftersom jag var tvungen att få det gjort.. Men återkommer med mer info imorn... Tur att man får lite skattepengar tillbaka ;)
Då har tjänaren fått en fullt fungerande AC igen. Först skulle det bara fyllas på AC, men tydligen var det nått med AC kompressorn som dom fick åtgärda så jag såg bara hur pengarna flög iväg.. Men idag när jag h'ämtade bilen och fick fakturan så vart jag glad. Hela kalaset slirade loss på 3000:- Och det var med påfyllning av gas och åtgärd på AC kompressorn.. Så jag är riktigt nöjd.

Börjar planera lite så smått för nästa projekt jag har för bilen, se när tid kommer....
Då var det lackat lite på bilen igen.. Hade lite rost angrepp på förardörren efter att nåt har gått upp i dörren. Var redan när jag köpte bilen, men inte tagit tag i problemet innan.. Så det var att lirka loss den svarta dörrlisten och sen försöka ta bort den gamla dubbelhäftande tejpen som satt kvar både på listen och på dörren. Men det gick bort med avfettning.. Sen var det dags att ta bort den flagnade lacken, och problemet var större än vad jag trodde. Först såg det ut som en tummnagel stor men slutade med 5X7 cm stor yta som var angripen..
Bild

Sen var det lite på vä bakdörr, längstfram mot förardörren till. Men den var så stor som jag trodde....
Bild
Efter att allt för arbete med slipning och rostätare var gjort så åkte lacken på. OCh det blir ganska bra resultat tycker jag, men eftersom man inte är nån superstjärna på att lacka så syns det ju... Men vafan, det fyller sin funktion.... När klarlacken väl hadetorkat så åkte dörrlisten på igen med ny dubbehlhäftande skumtejp.. Och resultatet blev kanon enligt mitt tycke :D
Bild

Bild

Nu är det lite väntan på semester, sen ska dekorpanelen i bilen slitas ut, slipas och lackas om i silver....
Då har bilen vart iväg på hjulinställning för dels stod ratten helt snett och så började den käka däck. Men nu tusen rikstaler senare så hoppas jag på att den ska hålla sej rak på vägen och inte är allt för gummihungrig... Annars är det rätt lugnt med mekandet just nu, planerar för ett returbilsbesök på lördag.. Hoppas på att jag får tag i det jag har tänkt mej, ska i första hand ha tag i en dragkrok och en torkararm till bakrutan.... Sen får vi se om det kan hittas lite fler roliga prylar :D
Då var det dags för lite uppdatering igen :D

Var på returbilen i Jönköping i lördags, fick tag i lite smått och gott. Dock inte det jag hade som prio 1, och det var baktorkare och dragkrok.... Men istället fick jag tag i en nästan ny kupéfläkt, 05:ans mittkonsol, och 05:ans luftinblås. Och kunde naturligtvis inte hålla mej så jag drog i mittkonsollen redan i lördags, och upptäckte då att jag inte fått med mej damask och plastdetaljer till växelspak och handbromsspaken... Så det får nog tyvärr....... hehe...... bli ett besök till returbilen inom kort.... Detta besöket gick loss på hela 450:- helt i min smak :D
Igår kväll drog jag i luftinblåsen, och idag åkte kupéfläkten i... Fläckten var mest akut igentligen, lät som ett fågelbo under handskfacket när man var ute och körde.. Det var ett jäkla meck innan jag hade fått bort den gamla och fått i den nya fläkten, men nu slipper jag höra kvittrandet :D Men nu har jag en kupéfläkt över som igentligen bara behöver ha en smörjning så funkar den ljudlöst igen..

Sen har jag lackat dekorlisterna på dörrarna och på handsfacket, dom blev metallic silver, och det lyfte bilen en hel del. Och inte kostade det mycket, lackfärg från biltema vart det, och det blev över förväntan bra!

Nu har jag dock stött på ett nytt problem, eller snarare 2. Upptäckte i fredags att jag hade fått ett stenskott som börjat vandra över passagerar sidan, och nu vänt och är påväg över till förarsidan. Så det får bli byte på rutan innan det blir vinter, om den nu inte spricker iväg alldeles för mycket :???:
Problem 2 är vänster framvagn, smäller och lever om man drar i ett håll i för hög fart, så det måste ske en felsökning på det och försöka hitta vad som skrapar och lever.... ?:-/

Här kommer lite bilder på det senaste som har hänt med bilen.
Före:
Bild

Efter:
Bild

Gamla konsollen:
Bild

Nya:
Bild

Luften:
Bild

Hemska sprickan :evil:
Bild
av emastar
Nu har jag tagit tag i min pärla och låtit den få en "ansiktsbehandling" Började med tvätt, och sen vart det polering och waxning, med en avslutning med concept vista för dom svarta listerna och helt plötsligt stod det en helt annan bil i garaget än den jag körde in!! Körde med menzerna power finish och menzerna power lock, och det är ruskigt lättarbetad produkt som jag rekomenderar!!

Bild

Bild

Bild

Bild

Kom lite regn på bilen när jag tog kort, och tror inte det kan pärla sej bättre :-)-)
Bild

Annars har jag tillslut fått bort min delbar dragkrok som hade förvandlats till fast dragkrok. Fick ta bort plasthöljet och sen med lite våld så fick jag loss den, plockade ner den i beståndsdelar och började slipa bort rost inne i låsmekanismen, och med lite smörjfett efter det så var den som ny igen! :D Så nu slipper jag införskaffa en annan krok.
Efter det lyckade projektet som sparade mej en hel del pengar, så har jag nu tänkt att jag ska dra iväg till volvo imorn och beställa plattan till växelspaken och handbromsdamasken. Så att jag kan få min mittkonsoll komplett inom en snar framtid..
Har glömt att skriva att det andra besöket på returbilen resulterade i en ny handbroms med alu inlägg, har dock inte tagit bild på den. Men det kommer när konsollen är komplett.

Sen får vi se vad som sker mer med bilen detta året, hoppas på att jag kan få ihop lite extra pengar som kan läggas på en vinge och solarplexius.....
Då har bilen sprungit iväg tusen mil till, trogen tjänare. :D
Bild

Annars har det inte hänt så speciellt mycket med bilen, har fått dit handbromsdamask och växelspaks platta som jag fick beställa från volvo. Så nu är min "nya" mittkonsoll komplett, måste säga att det var ett riktigt lyft för inredningen. Dessutom har jag nu lackat alla trädetaljer i metallic silver, cleant!!

Bild

Nu när hösten och vintern börjar närma sej så tror jag att bilprojekten får lite semester, ev att jag får på en vinge i höst/vinter om jag får tag i nån till bra peng med lackering... Sen ska det såklart dit solarplexius med och musik koppling så ipoden kan få bli inkopplad... Men får se när pengarna tillåter det...
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]