Då var det dags för lite uppdatering igen :D
Var på returbilen i Jönköping i lördags, fick tag i lite smått och gott. Dock inte det jag hade som prio 1, och det var baktorkare och dragkrok.... Men istället fick jag tag i en nästan ny kupéfläkt, 05:ans mittkonsol, och 05:ans luftinblås. Och kunde naturligtvis inte hålla mej så jag drog i mittkonsollen redan i lördags, och upptäckte då att jag inte fått med mej damask och plastdetaljer till växelspak och handbromsspaken... Så det får nog tyvärr....... hehe...... bli ett besök till returbilen inom kort.... Detta besöket gick loss på hela 450:- helt i min smak :D
Igår kväll drog jag i luftinblåsen, och idag åkte kupéfläkten i... Fläckten var mest akut igentligen, lät som ett fågelbo under handskfacket när man var ute och körde.. Det var ett jäkla meck innan jag hade fått bort den gamla och fått i den nya fläkten, men nu slipper jag höra kvittrandet :D Men nu har jag en kupéfläkt över som igentligen bara behöver ha en smörjning så funkar den ljudlöst igen..
Sen har jag lackat dekorlisterna på dörrarna och på handsfacket, dom blev metallic silver, och det lyfte bilen en hel del. Och inte kostade det mycket, lackfärg från biltema vart det, och det blev över förväntan bra!
Nu har jag dock stött på ett nytt problem, eller snarare 2. Upptäckte i fredags att jag hade fått ett stenskott som börjat vandra över passagerar sidan, och nu vänt och är påväg över till förarsidan. Så det får bli byte på rutan innan det blir vinter, om den nu inte spricker iväg alldeles för mycket :???:
Problem 2 är vänster framvagn, smäller och lever om man drar i ett håll i för hög fart, så det måste ske en felsökning på det och försöka hitta vad som skrapar och lever.... ?:-/
Här kommer lite bilder på det senaste som har hänt med bilen.
Före:
Efter:
Gamla konsollen:
Nya:
Luften:
Hemska sprickan :evil: