Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

satan va roligt med dessa kommentarer!
Som jag sagt så är starten av projektet inte den roligaste delen pga massa byte av slitage delar och service. Men när man väl gjort det så vet man att grejerna är fräscha och kan börja koncentrera sig på det roliga :wink:

Kommer troligtvis en update ikväll, blev lite ledsen i ögat efter att ha kört den igår :(

Kul att det gillas iaf, fortsättning följer!

/stagesix
crumpets skrev:Det roliga med slitdelsmek är ju ändå att det är relativt enkelt och det känns så jävla gött att ha det gjort :)
Det är sant men när man inte ens fått köra bilen mer än 1mil och sen behöva göra slitjobb i veckor så känns det inte så "kul" längre.. speciellt inte när ski*en är fast rostad så att man tror det är fast gjutet :evil:

men man lär sig rätt mycket av det dock

/stagesix
update!
Troligtvis så är denna vecka troligtvis den sämsta veckan på jeeeevligt länge..
storyn om de senaste dagarna, komisk som fan för er, men saaad för mig :D
Spoiler »
VÄRT ATT NÄMNA, är just nu sjukskriven för att min böjsena varit av i pekfingret. Tog bort gipset som varade i 1månad och har precis fått börja belasta handen, (alla leder i fingrarna sitter ihop förutom tummen) så kan i stort sett inte ta hjälp allt för mycket av högern. Detta gör också att grejer tar bra mycket längre tid än vad de borde :(
Det ända positiva i denna update är nog att jag som tur är är vänsterhänt :P

Och jag har pratat med läkarna om att jag mekar när jag är hemma och det ser det bara positivt att jag försöker få med hela handen och pekfingret när jag gör grejer. Och meka såg de inga problem i. Bara det att för f-kassan så kan det sticka i ögonen :p

och för er som inte orkade/ville läsa storyn så har ni en sammanfattning här

Hittat massa fel och bilen, efter att ha åkt en pyttesväng,står på pallbockar igen.
Felsökningen gav:
> megaglapp i hjullager Vä-fram
> glapp i styrled Vä-fram (byter båda)
> bromsskiva Hö-fram har stor ytterkant och fått ojämnheter på innerkant pga felaktiga hjulinställningar kanske
> 6/10 Hål eller trasiga bussningar/tätgummin i av hela framvagnen
> Genomstort hål i styrväxeldamasken ( en hel dal har delat sig )
> K-hämmar länken satt hellöst
> total lortigt vid drixaxeln/abs ringen och resten av framvagnen.

Tråkigt som fan men har beställt allt och började smått montera på allt idag, men det går inte så bra just nu känns det som :P

Varför det skrek så förbannat om bromsarna/framvagnen är vad jag tror så att eftersom hjullagret blivit så nedrans glapp + styrledens glapp gjort att skivan börjat röra på sig och kommit åt något som framfört ljudet (troligtvis klossarna)
.
Är det någon annan som har några förslag? Riktigt tacksam om jag är helt ute och cyklar.

Ljudet är alltså från framvagnen och det låter som om bromsskivan är skev och tar i något metalliskt och det hörs hela tiden, försvinner varken i låg eller högfart. dock låter det mer i högre fart, men låter mer på ett visst ställe på hjulet, precis som om skivan var skev typ.

Lite pics kan vi väll bjuda på ändå. som tröst för läsningen :roll:

Vem är rädd för vatten? Ut o ha kul ! :???:
Bild

Kanterna som uppkommit på skivan, några förslag som kan ha orsakat?
Bild

En mörk skymt av styrväxel-damasken som e kraaas, kommer bättre bild
Bild

fint o rent.... Inte nu nej, men snart :D
Bild

The bad guy, but the needed guy
Bild

Den yttre leden som glappar vid gummit, runt 2-3mm innåt&utåt samt i sidled
Bild

Ska ner under täcket med hata Göteborg på TV:n ( no offense alla glennar! 8) )

ciao
/stagesix
:D :D Faan va kul det var att läsa allt det dära^^ Fick mig ett gott skratt nu på natten roligt på annans bekostnad he he. Hm det där med skiva att du säger att den tar i på olika ställen kan vara för [tror bara] att när den förra ägaren har kört bilen våldsamt å stannat å hålt bromsen att skivan har slagit sig av värmen å blivit lite skev?
Har sj råkat ut för det 1 gång men det e bara en gissning. Eller så e det jag som läst fel e trött ska sova :roll: :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]