Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Var precis ut, på boxen stod det då inte Motronic iallafall

under huven hittade jag ingen sådan "box" som satt där den satt på din bild. men då det inte är så orginal under min huv letade jag på en liknande precis under ingången vid sportluftfiltret. på bilden jag tog syns bara själva kontakten, precis under dumpventilen.

Bild
Användarvisningsbild
av Dalmans
i fästet där din grunka sitter ticken där sitter justeringsratten till laddtrycket slarvigt monterat.
så därför kanske man fäst den grunkan där min bild visar?

men som sagt, stod inte motronic på boxen vid passagerarens fötter iallafall
Användarvisningsbild
av Nexus
Det där med vita blinkers skulle vi kunna lösa, skickar du dina så returnerar jag vita till dig. Intressant? skicka PM :mrgreen:
bara inte frakten är dyrare än köpa nya då är det ju meningslöst...
Användarvisningsbild
av Dalmans
funderar på att låta denna bil byta ägare, enda som krånglar nu är visserligen tomgången, plus att den skulle behöva ett orginal-avgassystem att besikta med, just nu sitter det 3" rör på utan katt.

Har så många roliga planer med 855:an som jag heldre vill finansiera, hör av er via PM om det låter intressant att prata om.
Användarvisningsbild
av Ticken
Sorry varit lite borta ibland och inte kikat in på ett tag.

Asså, jag vet inte alls vad det är för laddtrycksjustering som du pratar om på min bild som jag postade. Det får du ringa in åt mig.
På din bild ser man ju inte jättemkt, men det det ser verkligen ut som du har en en luftmassemätare och INTE en luftmängdmätare.
Där har du sannolikt anledningen till att den går illa och håller på att spökar - ÖPPEN DUMP! Den ska väck, dit med en återcirkulerande alternativt en hybrid.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Dalmans
okej vilket av detta rekomenderar du? och vad pratar vi om för pengar?
Tappar / vinner man något effektmässigt?

vi får se om jag byter först och säljer sen, det får tiden utvisa, hinner jag byta innan jag får ett vettigt bud på bilen så byter jag, annars inte. får jag inget bud jag är nöjd med så får bilen stanna tillvidare :)
Användarvisningsbild
av Ticken
Möjligtvis.. Men asså, nej. Du ska ha 100% återcirkulerande. Det är fan mkt coolare än å åka runt å leka fast and the furious tycker jag.
Mera sneeker då lixom..
Såg din annons där på bilen. Ungefär mellan himmel och jord hur mkt vill ha du ha då?

/Ticken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]