Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Tar tillbaka vad jag sa om att alla felkoder hade försvunnit. Har fått tillbaka en, 2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång.
Den har börjat gå dåligt på tomgång igen och det luktar som att den går alldeles för fett. Vad är det nu som kvaddat då :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Det är något magiskt med siffrorna 3 och 2 på mina besiktningspapper :lol:
Bild
(jättestor bild) http://archive.pixbox.se/pic/pic_dl.php?pic_id=30818448

När gubbarna på bilprovningen känner igen en och flinar varje gång man är in är det illa :wink:

Efter bromsprovet när dom hissade upp bilen för att kolla framvagnen kunde dom inte rubba framhjulet. Dom fick slå ett tag innan det släppte lite grann i allafall så jag tog mej hem igen utan eldsvåda. Det låg en tung doft av bränd broms över byn innan jag var hemma :P

Införskaffade en tub bromsfett så nu är det bromsrenovering på programmet
Användarvisningsbild
av päpplet
Var på biltema idag och gjorde ekonomin helkörd :mrgreen: Skivor och belägg bak och 4L helsyntet olja så kanske den slutar ticka.
Plockade isär oket fram idag och det är en damask som är sönder så det är därför det kärvar. Ska köpa nytt på måndag och byta få se om det går att motionera liv i det igen. Det verkade ha släppt nu för det gick att snurra på skivan utan hjulet på idag :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
Var en vända på skroten idag och fyndade :D
En hyfsad dörrsida till min andra 740. Tror den låg i skuffen på en halvmosad 940.
Bild

Och ett skrotfack till förarstolen på GLTn. Hel och fin förutom ett skruvhål som var lite spräckt i botten men inget som inte en bricka kan dölja. Den hittade jag i skuffen på en mosad 740 :lol:
Bild
Syns det att bakgrunden är bakluckan på min GLT? Lättlurad kamera när det är lite sol ute :roll:

Hittade lite annat smått och gott också som ett helt glas för lampan på dörrkanten och en skärmlist till den andra bilen. Och en styrbox till insprutningen som låg i en hög med skräp sen dom pressat bilar så den kan vara trasig och jag vet inte vad den hör till heller men den fick också följa med :mrgreen:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hmm reagerar inte så mycket på skrot fynden som Isborren "UR-Borren"? Men det andra va trevligt de me, sprickor får man leva med på "nya" begagnade delar
Användarvisningsbild
av päpplet
Ingen aning om vad det är för borr men den är standardutrustning i mina bilar fast det är nog hög tid att ta ur den snart :D Fick nyss bort den som låg på verandan...
Användarvisningsbild
av cybermunk
päpplet är du aktiv fiskare? iof dum fråga men ändå.
Användarvisningsbild
av päpplet
aktiv och aktiv, har inte lyckats komma ut och pimpla på två år nu men den kom med när vi va ute på sjöisarna och sladdade :lol:
Annars är det ju gött att bara ta skotern eller mopeden långt bort från allt och fiska lite. Jag brukar aldrig få något men det är lugnet och naturen som är härlig, resten kvittar.

En varm sensommarkväll och cykla iväg ut med kastspöet och ta med sig en kall pilsner är nog bland det goaste som finns :mrgreen:

Edit; Bilden på dörrsidan och borren är från min bil och inte från skroten ifall du trodde det :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Nej att bilden är från din bil tvivlar jag inte på :) sen det där om att få någe håller jag med om till 110% :) Har lite samma åsikt jag. Bara man kan få sitta i någon timme och "inte" göra ett dugg e jag glad, alltså bara njuta.
Användarvisningsbild
av päpplet
Nu har jag rivit isär bromsoket ett par gånger och senast tog jag ur kolven som kärvade värst och slipade av den värsta rosten i hopp om att få den att fungera så pass att jag hinner ragga upp ett par bättre ok. Det fungerade ett tag sen blev fälgen varm igen.

Idag tröttnade jag totalt och tog ur bägge kolvarna på högersidan
Bild
Ett litet hål i dammtätningen jag vet

Sen skulle jag ta ur oket på andra sidan och känna hur tungt/lätt det skulle gå för att fungera och då blev det renovering av bägge sidorna.

Gissa vilka kolvar som satt i det ej kärvande oket. En ledtråd: använder ni minsta lilla sunda förnuft gissar ni fel :roll:
Bild

När jag pumpade ut kolvarna lite så fick jag inte in dom igen så jag fick på beläggen och det var ju kanske inte så undra på. Mer fundersam är jag däremot på hur fan bromsen kunde fungera och inte ligga på på den sidan :???:
Dammtätningen är det bara slamsor kvar av och de är fyllda med grus och sand....
Bild

MEN då tyckte min kompis att jag skulle kolla om det var samma kolvar i Bendixoken jag hade liggandes och jodå, det skiljer lite i utseende och en mm på höjden annars är dom lika :P Två kolvar lyckades jag rädda så jag fick ihop högersidan igen men då glömde jag strypa slagarna när kolvarna var ur så nu lär jag lufta hela systemet när det rann ur lite för mycket bromsolja :evil:

Kan ju vara ett bra tips för flera som har rostiga ok att Bendix och tvåkolvs Girligt har kolvar som går att byta mellan oken 8) Bendix till höger
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 75

Jag har använt en vanlig 2 eller 3-armad fr&a[…]

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.