Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Vad var det för grejer du inhandlade? Ser inte vad det står på så många. Tycker också det är ett kul projekt. Det bästa sättet att lära sig sånt är ju genom att få ha just ett genomrötet objekt som man inte bryr sig så mycket om det skiter sig att öva på. :-)-)

eccy243 skrev:Eller gå ROSTlös! :-DD

http://www.instantrimshot.com/
av svempus
fin spackel,kort trådigt glasfiber spackel, lång trådigt glasfiberspackel,rostskydds medel, motorolja,primer,sortiments låda till tryckarna,sandpapper till slipmaskinen k80,och lite till till bilen....
av svempus
här kommer en uppdatering på vad som blev gjort i dag....
Bild
hålet vart lite större när jag tog bort rosten :???: ....
Bild
ingen mer vw logga här bak....
Bild
efter en stunds slipande så hade jag rätt mycket med slipdamm att borsta bort...
Bild
så blev det. har bara rostskyddat det nu får vara så till jag kan köpa rätt färg till bilen....
Bild
och vid bakljuset ochså...
Användarvisningsbild
av crumpets
Påminner om när jag själv skulle laga en LT31 som var så genomrostad att det var mer än knytnävsstora hål i plåten. Fick bli glasfiberspackel armerat med ett litet stålnät, problemet var bara att spacklet blev så jävla hårt att slipmaskinen aldrig orkade göra det särskilt platt så bilen fick vara bucklig 8) Förvisso syntes det inte så bra när den rollats i svart väggfärg ändå.

SNajdigt hittills hursomhelst!
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hugg det innan det är för sent.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]