Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Jag såg i den nya prislistan att man äntligen kan få r-design med grått full läder http://www.volvocars.com/se/Documents/P ... 081209.pdf Det är uteslutande den ljusa delläder klädseln som fått mig tveksam till r-design förrut. Trillar nu bara den nya D5an ner under huven så ligger en beställning inte långt borta för min del :D
Bilen din är ju riktigt läcker.. men färgvalet är jag lite skeptisk till.. ??:-/ Vit huv på en svart bil? Föll mig inte ritkigt i smaken tyvärr... :|

*fniss* jag kunde inte låta bli! :lol: :lol: Ja, en sådan bil skulle väl vem som helst vilja äga! Älskar färgvalet!

Ser fram emot fler bilder! :-)-)

/Christian
Nej, momentum ingår. Så du betalar 3000 kr extra för helläder
Verkligen inte! Paketen bygger på varandra. Först köper man kintetic, därefter momentum, därefter R-design!

Beställde en R-design bil för 2V sen!
Användarvisningsbild
av poseidon
Fortfarande förvirrad....

Kinetic 6.900 kr + Momentum 15.000 kr + R-design 27.500 kr om man vill ha läder.

Det blir altså 49.400 om jag vill ha en Momentum R-design. I så fall inte längre lika intressant.....

Edit: ändrade en siffra.
av Linqid
Stämmer bra, Momentum (inkl. Kinetic) kostar 21.900 kr, undantaget T5 & D5 där Kinetic är standard (kostar således 15.000 extra för Momentum) och sedan tillkommer ju då R-design á 27.500.

När morsan skulle välja tjänstebil tittade hon bl a på V50 2.0D med R-Design, då hon likt vissa här trodde att Momentum ingick i R-Design. Priset för en 2.0D med R-Design med 'rätt' utrustning blev ungefär 305.000 kr vilket kändes som lite av ett överpris för den bilen.

För samma pengar (308.000 kr) fick hon en 9-3 TTiD (180hk/400Nm) med Vector Active-paket inkl. met-lack, helläder och tonade rutor. R-Design skulle varit 10-12.000 billigare för att överhuvudtaget komma i närheten av prisvärt..
Användarvisningsbild
av wendtan
Märkligt, jag räknade på en D5:a och svaret från min säljare är att momentum ingår i r-design.Annars är det en kryptisk rabatt från hans sida.
Kinetic var gratis när vi beställde sambons bil förra vintern. Men det kanske var en Bilia kampanj?.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Hej, nej Momentum ingår inte i r-design.
Hämtade bilen idag och är hellnöjd. Tydligen har min säljare skyndat på min bil rejält som blev klar på en dag.
Bilen blev dessutom lite billigare. Takspoilern ingick tydligen ändå och sen ingick aut avbländ innerbackspegel.
Nåt jag blev lite konfunderad av är att det inte går att ansluta nån ipod eftersom det enbart finns USB nu. Inget jag driekt kommer använda men ändå. Det enda som sitter extra är AUX men ingen kontakt för någon ipod.. ??:-/
Ansluter man ipoden till AUX med nån speciell kabel?

Några bilder blev det inte tyvärr, han aldrig fotta inne i hallen och väl därute va det mörkt :(
På Lördag kommer jag påbörja bytet av rails och backluckehandtag. Jag kommer lägga upp detta i en ny tråd senare som ett projekt.
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]