Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

cybermunk: Tackar 8)

Grammse: Jo, jag vet att det finns måttanpassade då jag har haft en förut, dock en racecooling (icke att förväxla med de billiga kinakopiorna) som ersätts med en fmic nu. Gamla ic'n + tryckrören är ju till salu. Är väl lite av en chansning då den gamla defuinitivt klarar att kyla för 450hk medans den jag har köpt nu är mer en förhoppning om att den ska klara minst lika mycket. Den nya är ju dels lite större volymmässigt sett och lite tjockare, och dessutom komemr den har fördel av att sitta mitt i vinddraget till skillnad från den gamla som satt mellan 2 varma kylare.
Men visst blir det ett jäkla merjobb, för att inte tala om hur tryckrören kommer behöva dras... Men om inte annat så kan man ju trösta sig sen med att det ser ju fränt ut :) Tyvärr en del snutblänk med, men det får man ta som det kommer.
misstänkte att du måste ha riktiga prylar till maskin och så kan man vara stollt sen att "ha gjort det själv". 8)
Du kan ju lura snuten att det är en "dummy "som finns köpa MICRO :roll:
Riktiga grejjer... Det är ständiga avvägningar när man bygger. Det är ju inte alltid man kan få allt det man vill och behöver, eller har råd med... Om man nu tar ic'n som exempel så är ju den gamla av högre kvalitet, men för att den ska va riktigt effektiv så måste ac'n offras. Va iofs nära att den rök ändå, men sansade mig till slut, det är bra skönt i en svart bil på sommaren. Ok, det väger en del, men nån måtta får det va, än så länge.

Gjort själv, mja, en hel del är ju bortlämnat, som t.ex allt som är och ska svetsas och toppen lämnades iväg. Däremot har jag skruvat ihop allt själv och således haft kontroll på vad som sitter i och hur det är gjort.

Min vision är ju att de ska kunna stoppa mig och inte kunna säga ett dugg egentligen. Att försöka lura dem är som oftast inget vettig lösning, bättre att va påläst har jag märkt under årens lopp. Däremot tycker jag folk som kör med fake-intercoolers borde få fjolleriböter :lol:
Bild

Har inte gjort ett dugg på ett bra tag nu, men idag så kom en låda med de sista sakerna för att kunna bygga nya tryckrören som sådana. Är ju fortafarnde frågetecken på hur dump ska lösas med tiden får utvisa.
Mjo, förhoppningen är ju. Men ekonomin styr ju tyvärr. Skulle behöva bli av med gamla ic'n och det så man vet om har dump kvar eller om lär köpa ny. Du får väl slå ihop nån stygg saab, är bra mycket volvo och bmw härikring nu... :wink:
Bild

Fixat ic-fästen idag och börjat lite med tryckrören. Men lär plockan av gamla turbon / grenröret igen innan jag kan sätta igång på riktigt. Har dock insett att min ursprungliga plan på rördragningen sprack, oljestickan hamnade ivägen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Ja det är väl ingen hemlighet att jag fa[…]

100 mil eftersom det ofta handlar om att åka[…]

Jag hadde samma problem med eftermarknadsfjäd[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Jämför med andra bilar som är samma[…]