Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av miklis
Mja, det är en 4mm slang. Följde denna tips&tricks tråd. Men det blev ganska bra. Försökte att ge luftintagen i kanterna en släng oxå men det blev för smått. Slangen kröp ut hela tiden. Ska se om jag kan klura ut något sätt att fästa den i nätet. Borde inte vara så svårt.
Användarvisningsbild
av miklis
MEN! Jag får fasiken inte bort positionsljusen. Dom sitter något otroligt. Knakade till i en när jag försökte få ut den, så ligger det på is tills på onsdag. Ska in på verkstaden då. Dom får fixa det, hihi.
Användarvisningsbild
av bjompa
Hur fan kan dom sitta så förbannat då? de va inga problem för mej att få bort mina...
Användarvisningsbild
av Tomas88
Stiligt! Detta måste jag sätta dit på min.

Vad är det för prylar du använt?
Var köpte du nätet? Aluminium?
Vad är det för list du har runt nätet?
Hur satte du fast sakerna på bilen?

Passande att du just gjorde detta nu. Jag har nämligen funderat ett tag på att sätta nät på min.
Användarvisningsbild
av miklis
Silvernät från biltema.
5mm bränsleslang.

Följde som sagt tips&tricks guiden som jag länkat ovan. Det finns dock inte mycket att fästa i. Jag fäste med vanlig ståltråd runt "balken" framför kylaren. Spände ganska hårt så den borde sitta. ska hålla koll på tråden dock, så den inte rostar ner något. Ska nog byta till något i plast om så blir fallet. Enkelt, billigt o det blev snyggt! = *gilla* Gick förbi nån granne som kommenterade att det var smart. Blir nätet missfärgat så kan man ju bara byta ut det lite snabbt!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]