Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Kluster: Tack! Som jag skrivit så är bilen enligt meken som gjorde hjulinställningen inte sänkt. Det låg även 4st vinterdäck med fälg i bakluckan vid fototillfället.

Kalle: Jag har faktiskt inte tagit något till. Jag reser bort imorgon, får se om jag hinner fota eller om det dröjer till helgen!

mvh
Anders
av Kluster
Brainded skrev:Kluster: Tack! Som jag skrivit så är bilen enligt meken som gjorde hjulinställningen inte sänkt. Det låg även 4st vinterdäck med fälg i bakluckan vid fototillfället.

mvh
Anders
Sorry, Brainded, det missade jag helt :oops: Vinterdäcken förklarar ju en del också :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Verkligen roligt att lägga pengar på en bil.
Detta mötte mig i förmiddags när jag skulle åka mot Gävle igen.
Bild

Under gårdagen så parkerade jag brevid ett buskage men jag var mycket noga med att ha ett stort avstånd till dem och om repan berott på buskaget så känns det som det skulle ha varit fler än en repa och att den inte varit i närheten av så exakt. Så jag har mycket svårt att tänka mig att detta är något som jag orsakat. Speciellt som det håller sig så fint inom ramen av höger bakdörr.

Det känns inte som något en annan bil har orsakat heller så min gissning är att någon repat bilen med vilje :(

Kalle: Blev för less för en rejälare fotosession som jag tänkt så du får hålla till godo med denna:
Bild

Och ja, den ser låg ut ?:-/ men jag har försökt jämföra med en annan s40 och den har banne mig inte mer markfrigång, däremot lite mer luft i hjulhusen men då bara 15"-hjul.

mvh
Anders
Samma skador jag fick på min V70, av grannen som inte vet hur man parkerar utan måste gå fram och titta hur hon står varje gång.
Detta fick vi både på vänster framskärm och höger bakskärm, av hennes jacka eller något liknande eftersom hon inte vill repa sin bil
utan hellre andras. Dessa skador kostade mig en självrisk bak (p.g.a. en större park. skada på h bakskärm och bakdörr) och strax
över 1500:- fram. Men då hade det "bara" gått ner till grundlacken och det ser det ju ut som här.

Någon måste ha knött sig förbi din bil och haft jacka, nycklar eller något annat idiotiskt hängandes.
trist med repad bil :( etfer att ha tvättat bort all pollen upptäckte jag att min baklucka är repad från "handtaget" ut till ena hörnet. hemma finns inga buskar som kan repa :( tror det kan gå att polera bort inte ner till grundlacken med piss surt ändå. när jag köpte bilen var den ju nästintill rep och buckel fri men efter att stå på gatan i 2 år innan jag fick parkering har satt sina spår :cry:
Folk visar ingen hänsyn utan bara vräker upp sina dörrar på parkeringar :evil:
WannabeeGBG skrev: Någon måste ha knött sig förbi din bil och haft jacka, nycklar eller något annat idiotiskt hängandes.
Jo, tanken har slagit mig att det kan vara personen som parkerade rätt nära under kvällen men var borta på morgonen som har dragit sig mot bilen.
Får passa mig för vita mazdor nästa gång jag besöker Arboga :cry:

Får höra med min rekondare vad han tror sig kunna göra åt det.

mvh
Anders
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]