Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Hoppas nu bara blinkersinsatsen jag beställt från Meca kommer i veckan.

Nästa helg tar jag nog andra trösklen. Inte så roligt jobb men det är nödvändigt, och det blir ännu tråkigare om man inte gör det.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Var inne på Meca idag för att kolla om blinkersen kommit. Det hade den. Ändå ringde de inte trots att de sa de skulle göra de. :-(O)
300 kr kostade den. Hade jag köpt den på Volvo hade jag fått betala 475:- om de är någon som undrar.
Så när jag kom hem var de bara till att montera.

Så här såg det ut med den förra.
Bild

Och så här ser det ut nu.
Bild

Naturligtvis så kan ju inte något gå helt lätt utan krångel.
En av pinnarna på bakre delen av blinkersinsatsen som skall styra upp blinkersen var för grov så den gick inte in i hålet i karossen.
Det var ju inte så svårt att slipa ner så det passade men ändå irriterande.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har inte granskat det så noga men det ser fortfarande bra ut, och jo det har regnat ganska bra på de.

Jag kan ju ta ett foto efter nästa tvätt så att man kan jämföra. Det var en liten chansning att köpa medlet men det är ju ganska mycket billigare.

Ja det är ju kul att man har någon vettig person att diskutera s40 med. :wink:

Ingen rost vid trösklarna på din?
Användarvisningsbild
av Brainy
Det låter bra!

Jag köpte nämligen på biltema för en herrans massa år sedan och det regnade bort direkt. Så sen dess kör jag på att mätta plasten med matolja, tyvärr fungerar ju inte det på lister som är ytterbehandlade.

Jag vettig? :D 8)

Den enda rost jag hittat är bakre skärmkanterna, en fläck på varje.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av bjompa
Ett litet tips från mej då när de gäller blekta lister å handtag, köp würts silikonspray, den äger alla blackchrome å plastglanser å skit som finns.

Lägger man på de efter att man tvättat bilen några ggr så blir de mycke bättre, håller längre oxå..
Användarvisningsbild
av Tomas88
bjompa skrev:Ett litet tips från mej då när de gäller blekta lister å handtag, köp würts silikonspray, den äger alla blackchrome å plastglanser å skit som finns.

Lägger man på de efter att man tvättat bilen några ggr så blir de mycke bättre, håller längre oxå..
Ok har aldrig hört talas om det märket innan men jag får se vad jag tycker om Biltemas innan jag byter.
Användarvisningsbild
av Nexus
Thomas. jag tycker du ska sätta dit kromade blinkers lampor. de oranga ser ut som ägg gulor :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
grammse skrev:Thomas. jag tycker du ska sätta dit kromade blinkers lampor. de oranga ser ut som ägg gulor :lol:
:lol:

Tomas88: Är det en buckla på kofångarn som jag skådar? :???:

/Kalle
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 137
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]