Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
tråkigt det som inträffade :( men nu kan du kanske göra en deal med verkstaden om att sätta dit XC-grill mm istället för orginal saker. kan gå om de är snälla 8)
Användarvisningsbild
av Hålan
Pratat med försäkringsbolaget idag, verkstan har gjort en beräkning på vad reperationen kommer kosta. Över 68.000 kr slutar det på. En del som skall bytas med andra ord. Skönt att man inte skall betala den räkningen själv.
av MST
Aj aj...men tur att det gick bra iaf....ang hyrbil: jag har länsförsäkringar då betalar man 0 kronor för hyrbil...man betalar iofs självriskreduceringen på 45 kr om dan som man får tillbaka sen....då har jag en sk MER-försäkring
Användarvisningsbild
av Hålan
Snackade med verkstan precis innan midsommar

Reperationskostnaden är nu uppe i 85.000 :shock:

Men verkar fortfarande som den blir klar nu i veckan. Ska bli skönt att få tillbaks bilen. Hoppas bara allt blivit ordentligt fixat.
Användarvisningsbild
av Hålan
Bilen blev klar i torsdags. :D

Hämtade den, lastade den och stack på campingsemester till High Chaparral över helgen. Stressigt som bara den. Så studerade inte bilen så noga förräns vi var framme på Chaparral.
Ny front, strålkastare, motorhuv och vänster framskärm. Det mesta i motorrummet är nytt, el, AC, behållare, fläktpaket, plast, mm.
Och allt funkar fint, inga missljud, ryck eller dyl.
Mycket fint lackeringsarbete, försöker verkligen hitta någon liten skillnad på de nya delarna men förutom att det glänser lite mer så hittar jag noll.
Otroligt nöjd med resultatet, Volvo i Karlshamn är riktigt duktiga.
Min kontakt med Volvia har också varit positiv, inget krångel alls och snabbt gick det, var utan bilen i totalt 17 dagar. :-)-)
Senast redigerad av 1 Hålan, redigerad totalt 0 gånger.
av metalHJ
Kul att det löste sig relativt smärtfritt med bilen, och att ni fick lite bilsemester iaf. :)

Krockar är oftast jävligt olustiga :P Men ni tycks ju klarat er helt oskadda, det absolut viktigaste! Men kanske har ni båda lärt er hur viktigt det kan vara att hålla avstånd, trots tät trafik? ;) Jag ser ofta detta på svenska vägarna, hur extremt dåliga svenssons är på att inte hålla avstånden... Och hur stressigt det ska köras! Jag kan också ligga på, men försöker alltid hålla en viss bromssträcka då jag själv vart med om lite olyckor i trafiken nu :P Dock ingen att jag kört in i framförvarande. Sist ville ett vildsvin hälsa på mitt i fronten på min Golf. 90 km/h, frontkrock! Sopor kvar av fronten :P Men jag minns fortfarande hur jävla otäckt det är...

Fin bil för övrigt! :-)-)
Användarvisningsbild
av Hålan
Gjorde en mindre modifiering idag.

Gillade inte riktigt "svarta hålet" under nummerskylten så jag gjorde som Nicke73 och slängde dit ett galler.

Bild

Tycker det passade bra. Och enkelt var det också :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Fjäderbenen beställdes komplett med allt[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"