Småpillat lite idag. Inte direkt mycket att visa, men men...
Tänkte jag skulle kolla luftfiltret, för det går ju snabbt? Eh...
IMG_20200302_021946.jpg (263.94 KiB) Visad 1330 gånger
Jao, ni ser rätt. Locket var fastskruvat och saknade lås-clipsen
Filtret såg väl hyffsat ut, men jag slängde dit mitt öppna filter jag hade på V70in förut istället, cause why not?
Högtalargallren är något jag tyckt varit ap-fult, gråa plastiga eländen. "Hoarder" som man är så hade jag kvar gallren från gamla 945an, så tog och monterade dom istället.
Hade stora problem att få bort vänster fram galler, slutade med lite våld innan det lossnade, och orsaken till att det var svårt att få bort kom till sin förklaring.
IMG_20200302_025249.jpg (143.89 KiB) Visad 1330 gånger
.
... Yep, limmad.
Den har tydligen fått eh... "fina"... nya högtalare någongång, och monteringen löstes på ett rätt lustigt sätt.
IMG_20200302_025254.jpg (208.93 KiB) Visad 1330 gånger
.
.
Otroligt nog så fanns dock "plupparna" för högtalargallret kvar, så efter att ha tryckt in dörrsidan lite bestämt så...
IMG_20200302_025437.jpg (208.96 KiB) Visad 1330 gånger
.
tadaa. Mycket bättre
Höger framdörr satt det en skruv igenom istället för lim, så den var enklare att skifta på. Bakdörrarna var orörda så inget konstigt där.
Checkade även runt i motorrummet efter kylfläktsrelä'et. Och jodå, jag hittade det. Ligger inklämt mellan batteriet och strålkastaren. Vart ska det sitta egentligen? På 85x70 sitter den ju i plasten framför/ovanför fläktkåpan, men kunde inte se någon plats för det på 945an.
Måste kika över kablaget till reläet också, det såg inte riktigt... orginal... ut.
Reflekterade även över en annan sak. Jag verkar bara ha 2 oljerör från kylaren, som går till automatlådan. Ska det inte finnas för turbon/motorn också? Kunde inte se några oanvända uttag på kylaren, och inget extra oljekyl heller
Avslutade dagen med att riva ut instrumenthuset. Varför? Ingen direkt anledning, mer än att jag ville se om det var lika jävligt som jag mindes.
Svar: japp!
Näe, tacka vet jag 85x70 där man lossar överdelen på instrumentbrädan istället. Fasen så mycket enklare och snabbare

Betydligt lättare att komma åt kontakterna också.
På tal om instrumenthuset... Det är ingen som råkar sitta på en pinout-ritning för kontakterna? Finns inte i VIDA vad jag kunde hitta...