- tis 17 mar 2020, 22:28
Skulle göra rent gasspjället nu i helgen som var men gav upp, fick loss slangen till den men kom inte åt alls å göra rent spjället å hade ingen lust att demontera det för då hade jag väl behövt att byta ut någon packning eller vad som sitter där bakom
Iaf så gick ju såklart slangklämman sönder... så det fick bli en temporär lösning med kattstrypare (buntband) åh ja.... dom höll ju inte speciellt längen innan jag sköt slangen
iaf kom till Biltema och fick tag på en ny slangklämma å monterade så allt vart frid å fröjd.
Dock har jag upptäckt nu att det verkar som att grenröret håller på att lossa, igen.....
så får väl införskaffa mig en ny packning där å riva ner det till sommaren. Tyvärr har ju föregående skruvare varit där å dragit av en pinnbult så frågan är ju om det ens går att få ut den som är kvar i toppen
lite roligt är det att det läcker ju skapligt rejält, man känner av avgaslukt i kupén och det låter. Konstigt nog så gnäller inte lambdasonden än på lambdaregleringen som den gjorde på S70in å där var det ytterst lite läckage.

Iaf så gick ju såklart slangklämman sönder... så det fick bli en temporär lösning med kattstrypare (buntband) åh ja.... dom höll ju inte speciellt längen innan jag sköt slangen

Dock har jag upptäckt nu att det verkar som att grenröret håller på att lossa, igen.....

Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)