Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av joysam
Det var i MY CAR jag försökte hitta rätt.

Det får bli ett nytt försök med andra ord.

Återkommer med rapport.

För övrigt fungerar bilen bra.
Lite småirriterande saker som att det larmas om att ett fönster är öppet (I Volvo On Call-appen), att däcktrycket anses vara för lågt, att servostyrningen ha nedsatt styrassistans och liknande lika plötsliga som felaktiga felmeddelanden.
Målsättningen är att vara den som har den snålaste V60 "ickehybrid-dieseln" på Spritmonitor.de.

Det ser ut som att det ska kunna gå att nå, lite mer intrimning av mig själv och bilen så...
av Niclas
joysam skrev:Nu har jag försökt igen.

Och får se mig besegrad.

Det får bli till att få in i ryggmärgen att trycka på knappen för lås upp alternativt komma ihåg att ta med nyckeln.
Ja det, känns som Volvo har missat halva funktionen.
Jag gjorde som så att jag stängde av funktionen istället :x
Användarvisningsbild
av joel80
Jag trodde att det var den här funktionen du eftersökte.. men den kanske alltså enbart är kopplad till nyckeln och inte när man har klickat i att låsa bilen vid färd.
[youtube]DBY89tNgvqo[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=DBY89tNgvqo

Kan du inte bara strunta i att låsa den vid färd som standard..? det är ju rätt enkelt att låsa manuellt om man skulle köra i ett sånt område där man tycker att det krävs.
av joysam
Niclas skrev:
joysam skrev:Nu har jag försökt igen.

Och får se mig besegrad.

Det får bli till att få in i ryggmärgen att trycka på knappen för lås upp alternativt komma ihåg att ta med nyckeln.
Ja det, känns som Volvo har missat halva funktionen.
Jag gjorde som så att jag stängde av funktionen istället :x
Ja, det är väl så det får sluta för mig med.
Och det fungerar givetvis.
Om än sämre.
Bilen rullar på bra, det senaste har det inte varit några konstiga felmeddelanden.

Men jag reflekterade över något annat nyligen.

Absoluta merparten av de gånger jag växlar ner gör jag det för att jag vill motorbromsa eller accelerera.

Så har det också varit för de ingenjörer som utvecklat de bilar jag haft tidigare.

Volvos ingenjörer däremot de vill i merparten av de tillfällen de växlar ner behålla samma fart men öka varvtalet.

Hur är det med er andra, mer rutinerade Volvoförare, hur tänker ni när ni växlar ner?

Min reflektion kom sig av att jag åkte med farthållaren aktiverad.
Vid en motorvägsavfart växlar jag ner från 6:an till 4:an.
Och blev lite förvånad när farthållaren inte deaktiverades.
Användarvisningsbild
av drawman
Farthållaren på min V40CC -16, fungerar så att man kan byta växel (när farthållaren är aktiverad) och bilen ser då även till att hålla hastigheten precis som innan. Antar att de är en bra funktion om man har adaptiv farthållare (vilket jag INTE har). Men jag kan uppskatta det även i uppförsbackar, när man vill ha lite mer acceleration upp till säg 120 på motorväg, så ställer man in farthållaren, växlar ner från 6an till 4an och vipps så är du uppe i 120.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Solenoid b4b

Denna är till Bosch startmotor som satt p&ari[…]

Fick du någon buckt med det? Har fått […]

Tänkte bara nämna att om det blir fel p&[…]

Har du provat Main Reset? (dvs lyft batteripolen n[…]