Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nu är vi nyfikna på de första intrycken av nya bilen!
Nöjd med utrustningen?
Hur upplever du den 4-cylindriga D5:an? Är väl ingen annan som kör den här (utöver XC90-ägarna)
Jag är svinnöjd! Har kört väldigt lite pga jobb. Idag lördag hoppas jag kunna köra några mil.

Från MY13 till MY16 är det stor skillnad på bilen. Allt från dörrar till stereorattar känns olika till det bättre. Upplever komforten som bättre.
Har haft vindrutevärmen och rattvärmen på hela tiden i princip. Hittade rätt stolsläge direkt. Nya sportstolarna är riktigt sköna. Backkameran är bra. Allt hittills är bra!

Motorn och lådan går väldigt tyst och behagligt. Har inte kört över 90 km/h än för det har varit väldigt halt. I 65 km/h ville bilen inte ligga på 8:an utan växlade ner till 7:an. Växlingarna känns inte ens.
Ja får nog lugna mig ytterligare några veckor innan ja lägger in Polestar.
Återkommer så for ja har fått gasa lite.
Jäkligt snygg bil. :D Gillar normalt sett inte vita bilar, men den här ser riktigt bra ut. :-)-)

Noterar även att regskyltarna har Y som begynnelsebokstav. Har aldrig sett tidigare.

Brukar ha bra koll på smådetaljer, men en sak har jag faktiskt missat tidigare och det är att den blanka delen på Ixion-fälgarnas ekrar skiljer mellan Ixion och Ixion II (dom är spegelvända).

/Håkan
Färgen imonerar lite på mig med. I mörkret häromkvällen såg färgen silveraktig ut. Oftast i ljus är den mer som Ice vit. När solen eller annat ljus kommer på så skimrar den lite. Det ja gillar är att den inte ser så där gräddvit ut som vissa vita pearllacker kan göra.

Ska ut strax och ta några bilder och lägga upp.
Det är just det jag gillar med just den vita lacken, att den skimrar och snudd på skiftar färg i solljus. Första gången jag såg en trodde jag den var folierad för den såg på håll matt-vit ut med inslag av lila pearl. Sjukt läcker och definitivt en färg jag skulle kunna tänka mig på nästa bil. Ser fram emot bilder Perra!
Tack ska ni ha!
Första modden skedde i fredags. Underhållsladdning är viktigt. Har beställt en Ctek MXS 10. Iofs inga fel på Ctek Polar el 5.0 Test and charge men det laddar nog lite snabbare med en 10.
Bild
All plast under huven ska få en omgång med Scholl BOOST.
Lacken har ett lager Autosmart Silver Seal Nano 2. Tveksamt om ja tänker lägga någon tid på att polera lacken själv i framtiden. Så skönt att bara lämna in bilen och hämta den dagen efter.
Tvätta in och utvändigt är ett rent nöje.

Imorgon ska rutorna tonas och en genomskinlig plastfilm ska sitta uppe på stötfångaren bak.
Körde sambon till jobbet idag. Jag avskyr snö och is på bilen så ja passade på att stanna till på en Kärcher tvättstation och spolade av allt.
Bild

Backkameralinsen håller sig ändå hyggligt ren trots detta äckelväder.
Bild

Var lite osäker innan bilen kom om det skulle bli full knapprad.
Bild

225hk 470Nm rör på sig rätt bra. Polestar får vänta. 233hk 500Nm (D)
Bild
Ja 225/470 är lite mer än vad en annan har just nu... :roll:
Knappen "CAM", är den för att manuellt slå på/av backkameran eller är det för vidvinkelkameran i grillen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]