Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av evozz
Addekarlsson skrev:Tackar för det!!!
Artnr behövs inte, för jag beställer från bussig.se isf. :D

Kan inte öppna mov, och "får inte" installera quicktime här på jobbet.... Vlc klarade den inte, det bara hackade... *gråter floder*

Mvh/ Adde
Ajf*n, va synd! Du får kika när du kommer hem!! Förresten så ska man väl jobba på jobbet, inte kika på forum? :wink: :D

Säger jag ,som också sitter på jobbet.....
av Addekarlsson
evozz skrev:Ajf*n, va synd! Du får kika när du kommer hem!! Förresten så ska man väl jobba på jobbet, inte kika på forum? :wink: :D

Säger jag ,som också sitter på jobbet.....
Ska göra det. :D
Jobba? Är det när man dricker kaffe?
Fördelen med att ha datorn som viktigaste arbetsredskap vettu. :wink:
Nån löneförmån ska man väl ha som ekonomiansvarig i 4 företag. :D
Brainded skrev:Tror att jag och Branx får krypa till korset och erkänna att det inte är något vrak :wink:

/Anders
Tackar tackar för det. :D
Den duger gott åt mig att frakta runt arlset i. :D
Ska bli ännu finare sen när jag fått hem vingen samt lämnat in bilen på lackning, så repor försvinner. :D

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
Självklart kommer bilder på det när den väl är lackad. :D

Den är inte vaxad, bara fusktvättad. :D
Det lilla vax som är på den, tar jag snabbt med vanlig insektsborttagare. Bättre medel än det för att få bort vax på en bil har då inte jag testat. :D

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
Det var innan jag hade bestämt mig för att lacka om "allt" redan nu. :D
Hade tänkt göra omlackering av allt till sommaren, men eftersom jag fick tag på en vinge med bromsljus så pass billigt, så tar jag hela rasket i ett svep, och sparar bara bakdörrn till nästa år, om jag inte får tag på en dörr i exakt samma färgkod det vill säga.... :D
För vingen var jag tänkt att lacka själv först, men nu blir det inte så, vilket troligen är lika bra. :D

Ska passa på att emddela att jag monteraty 2 nya antenner på bilen, istället för dom 2 stumpar som satt där.
Och nej, de tär inget raggarstuk på dom, dom står nästan rakt upp. Bilder på det kommer under kvällen...

Så, bilder (usla) på antenner återfinns på http://www.adde.dk/volvo960 nu. :D

Mvh/ Adde
av evozz
Så, har kollat artnr nu, bara för att vara på den säkra sidan :)

Mina som sitter på min -96 har artnr:
fram: 1394488
Bak: 3524978

för dörrar med svarta lister. Finns för kromade åxå, heter annorlunda då. Men iaf, dom passar!! Fast det står att det är upp till -94.

Källa:
http://hacked.free-bsd.org/misc/faq/til ... atalog.pdf

Så handla på du, Adde! :wink: :D
av Addekarlsson
Tackar för det Evozz! :D
Men... Jag har redan beställt från bussig.se idag. :wink:
Väntar bara på att deras "tekniker" ska komma hem från Holland, så ska han räkna på ett specialpris åt mig, efterosm jag är inte som alla andra, så jag nöjer mig inte med en vanlig sats för 4 dörrar. :D
Nej nej, jag ska ha en sats för 4 dörrar, samt en sats för 2 bakdörrar oxå.... :D

Varför undrar ni?
Jo, jag vill ha vindavvisare hela vägen från backspegel till c-stolpe, alltså hela vägen förbi bakdörren, ut över sista rutan. :D
Så jag ska testa kapa en vindavvisare för bakdörr, och sen skarva ihop den, så det blir lika snygga avslut på den, som på dom andra. :D

Sen om det blir bra eller inte, det är en annan femma det. :D
Det visar sig när jag testat, om jag får bra pris på dom sista 2 bitarna jag då behöver. Annars blir det bara en vanlig sats med 4 plastbitar för 650 kr minus 10% rabatt. :D

Så har jag ikväll fått hem en jeffla massa saker från Bilbolaget. Hade räknat med många pengar, men fick 10% rabatt på rubbet jag köpte idag. :D Så hela kalaset jag köpte idag kostade strax över 5500 kr.
Det var bromsskivor fram, bromsbackar runt om, multiribbrem, 6 liter glykol, oljefilter med bricka till pluggen, bränslefilter, 5 burkar lack med klarlack, 1 par högtalare till bakdörrarna, plastpiggar till dörrsida bak, dörrlampa bak, komplett uppsättning gummimattor till fotutrymmena och lite mer jox. Kommer inte ihåg allt nu. :D

Det sjuka är... Att köpa en högtalare kostade 899 kr, att köpa 2 kostade 890 kr... Alltså, 1 kr dyrare att köpa 2 högtalare. :lol:

Montering av allt detta blir nästa helg troligen, då det ska monteras extraljus på 3 bilar i helgen. :D

MVh/ Adde
av Addekarlsson
Så, ytterligare uppdatering. Nu är det nya högtalare i bakdörrarna, samt ny lampa i höger bakdörr och nya "pluttar" för att fästa dörrsida. Dom orangea, vilket bör framgå av bilderna. :D

Mvh/ Adde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Utan att veta mer än texten ovan, behöve[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]

Enligt skf 75Nm och ytterligare 45°