Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Landin
Det här är ju typ den tristaste tråd på detta forum. Är ju egentligen inget projekt heller. Den körs mest... Dock har den fått nya belägg bak och handbromsbackar då dessa var allt annat än nya. Sen fick jag ett skrapljud som man ju trodde var bak, men visade sig vara fram. 46000 mil som taxi i Borås sätter sina spår, så nu sitter det bara en bromssköld fram, den hade rostat lös i ena fästet.
Bortsett från sånt så körs den bara som sagt, och funkar klockrent. Men börjar vilja ha sommar så man blir av med polska skitregumeringar på risiga 15" och få skruva dit Thor 17" med nya sulor! Thorfälgarna är dessutom utan fula märken efter trottoarkanter osv. Ska beställa två nya centrumkåpor bara och tvätta dom så blir de här kanon.

Tips på bra solfilm till framrutorna förövrigt? Väldigt ljus men som hjälper till att skinnklädseln inte blir så förbannat varm på sommaren. Alltså typ 75-80% genomsläpp. Bakrutorna är det 5% genomsläpp på, tror farbror blå börjar gnälla om jag har de på framrutorna också :P Är lite fundersam på en bård också...
av Landin
Har fått småfylla lite vatten sista tiden, nu igår så dog dieselvärmaren, började bara gå en minut innan de bubbla till och vart tyst, till råga på allt så var det en herrejösses övertryck i kylsystemet. Tänkte ju såklart ajöken toppackning... Men efter att ha ryckt säkringen till värmaren, släppt ut allt tryck, fyllt på och luftat och sedan kört några mil så är det inget mer tryck än det som alltid är i ett slutet system.
Så dieselvärmare sökes rätt omgående. Inte så bra att köra utan iom partikelfiltret, den går ju liksom för kall nu
Användarvisningsbild
av Moridin
Kul tråd att läsa, fortsätt med det!

En liten snabb fråga bara, hur ordnade du virvelspjället? Ta lite mer bilder på bilen, roligare att kika in här då. :)

MVH
M
av Landin
Moridin skrev:Kul tråd att läsa, fortsätt med det!

En liten snabb fråga bara, hur ordnade du virvelspjället? Ta lite mer bilder på bilen, roligare att kika in här då. :)

MVH
M
Jag är apkass på att komma ihåg att ta kort men jag har några nytagna kort på bilen, som jag kan lägga in, ser ju likadan ut än dock :P
Du ska få bild på lagningen av virverspjället, springer ut och tar ett kort...
av Landin
Som sagt, gräsligt skitig och orörd, den körs mest nu, mätarsställningen står på 46050 mil nu

Bild
Vinterfälgarna är verkligen gräsliga...

Bild
Provade att ställa ett sommarhjul mot för att få se hur det kommer bli när snön är borta... 17" Thor blir liiiiite bättre än äckliga vinterfälgarna

Bild
Tillfälliga taxilagningen av virvelspjället. Det är inplanerat att byta det, och åtgärda det som gör att den bara går på fyra cylindrar om man tar bort svampen.
Användarvisningsbild
av Moridin
Har likadana fälgar på mina vinterdäck, så satans fula. :) Tyvärr så är min sambo av den rasen som tycker att man behöver inte köpa saker till bilen som gör att den ser finare ut. Men det ska det bli ändring på.

Är bilen svart eller mörkblå?
av Landin
Mina fälgar har dessutom fått smaka hammarslag av någon tidigare ägare... så dom är ÄNNU fulare än från början...

Mörkblå, magic blue pearl för att vara exakt :)
Användarvisningsbild
av Moridin
Låter som mina, pinsamt fula och kantstötta. Man kan ju undra vad tidigare ägare varit påverkad av under körning..
av Landin
Moridin skrev:Låter som mina, pinsamt fula och kantstötta. Man kan ju undra vad tidigare ägare varit påverkad av under körning..
Haha jo. För problemet med dom här är att bakbromsarna är nästan stora för 15" fälgar. Så när fälgen blir full i snö, och du stannar av, så släpper det och faller ner vid oket, och där fryser det fast. Det folk då gör är att dom slår på fälgen för dom tror bromsarna frusit, men det i sjävla verket är is mellan ok och fälg. Därför är det ett flertal S60/V70 i mina trakter som bytt till 16" på vintern. Då slipper man problemet :)
av Landin
Bild
Ett kapitalt misslyckande att fånga färgen på bild, men den skiftar snyggt mellan blått och lila i solen, vet en lack som kommer se fruktansvärt bra ut den dagen latmasken till ägare tvättat och polerat den. Tyvärr kommer dom gräsliga stötfångarna se ÄNNU värre ut då...
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]