Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av swec
#837021
Tjo.
Blir en lite uppdatering nu då.

Bild

Hittade en massa döda lampor i bilen förövrigt.

Bild

Givetvis efter man bytt lamporna vid ljusställaren och knapparna så slutade den ena att funka.

Bild

Hittade ingen lampa bakom Info knappen. Hmm..

Bild

Tog in knappen och öppnade upp den.

Bild

Lite dålig bild men längst upp syns lampan iaf.

Bild

Hur hade de tänkt när man skulle byta denna lampa då?

Bild

Fick klippa bort lite onödig plast så man kunde komma åt och byta lampan.

Bild

Ihop skruvad igen.

Bild

Gott att den lyser iaf. Sånt kan man reta ihjäl sig på. Synd bara på att reglaget inte är upplyst så som jag trodde de skulle vara.

Bild

Har haft lite problem med att man får med sig typ halva dörrsidan när man stänger dörren.
Mocca inlägget hade ju något limmat dit typ. och även hittat nya skruvar som höll inredningen.

Bild

Plockade bort dörrsidan och såg att plasten för handtaget var sönder därför man drog med sig inredningen.
Anledningen till detta tror jag är för att ena gångjärnet glappar så att man fått stänga dörren 2-3 gånger ganska hårt för att få den stängd.

Bild

Ska det vara 4 små piggar som håller fast plasten runt handtaget?

Behöver förresten få tag i en ny / oöppnad ABS box då min strular. Lyser lite som en julgran till och från mellan ABS och Track´s Dock en samtidigt.

//Martin
av swec
#838123
Mini update då.

Bild

Enda pengen jag har hittat i bilen än sålänge. Lite tråkigt xD Det vita kletet på brädan vart mycket värre innan men är i stora drag helt borta nu efter lite rengöring.

Bild

Hur man lagar ett trasigt lås.. Blir så trött ju.

Bild

Mina udda galler i framdörrarna. Kan vart eftermarknad. Få se om man kör på dessa eller slänger dit ett par vanliga.

Bild

En liten rolig sak. Fick med den i bilen jag köpte före denna gröne.


Det är fritt fram att lägga en kommentar eller fråga något eller bara vara allmänt dryg!
av swec
#838806
Exakt! Att man lagar det tillfälligt är en sak men det tenderar att bli permanent och dessutom så är det ju bara sniklagringar utan ett vettigt mål. Nu Ska man väl inte dra alla över en kant men det kostar pengar men iofs
av swec
#839016
Fick upp bilen på en lift häromdagen.
Lite bra och dåliga saker man såg.
Skulle bara spänna handbromsen men hittade mer tråkigheter.

Bild

Bild

Man kan ju undra varför ABS'en inte fungerar och ibland glöder eller tänder Tracks. Dock lyser de inte samtidigt.
Köper nog nya lager framöver. så får man en frisk absring på köpet ^^


Bild

Bild

Hörde hur det lät lite konstigt när jag lyfte upp bilen.
Vad säger SBP om detta?

Bild

Bild

Fick spänna om handbromsen då på högersidan den inte tog ett skit. Eller ja. Den var inte ens utskruvad och dessutom så var det felmonterat så att grejorna bara åkte runt och lekte jävel där bak.
Ser rätt okey ut om man bortser från den bruna färgen.

Bild


Har märkt att bilen läckt lite blod då och då.
Tänkte först bara byta damasken men antar att det är bättre i långa loppet och smäcka dit en ny styrväxel?
#839060
SPB brukar väl inte vara så där jätte-glada över sånna där ehm.. "fina" klossar mellan fjädern :roll:
Det var inte mycket till ABS-kransar kvar där du :P Provade du göra rent dom ordentligt med typ en stålborste?

Styrväxeln går inte laga, så har den väl börjat läcka är ett byte det enda vettiga. Sen kan man ju diskutera hur mycket nämnd styrväxel ska läcka innan man anser att det är dags att byta.



... Vart är dom bra sakerna du hittade då? :P
#839077
Nää jag antar det.. Få ser hur mycket han säcker ihop om man tar bort de och om de har legat längst ner alla tre. kanske trillade ner när jag lyfte bilen.

Han inte se över om man bara kan rengöra kransarna. Hittade dessvärre ingen stålborste så ägnade tiden till att fixa handbromsen och se över underredet lite.

Ja. Det lutar faktiskt åt att fixa en annan styrväxel. Det där med SMI (14mm?) eller TRW (16mm?). Vet ju inte vilken som sitter nu och vilken man får tag i. Men vad är det som skiljer mer än att trw är 2mm grövre? Något man behöver ha i åtanke vid byte?
EDIT: Under märkplåten rad 26 så ska de stå 4för smi och 5 för trw hittade jag efter lite sökning.

Bra o bra var la och ta i men bromsar bak ser helt nya ut och även underredet ser faktiskt fint ut.
#839101
Lucif3r skrev:Det som skiljer mellan SMI och TRW är gängorna till inre styrlederna.
Får erkänna att jag inte hänger med redigt. Men inre styrledern sitter väl innanför damasken i styrväxeln och får man fel styrväxel så får man byta de yttre styrlederna för att det ska passa?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Fjærer foran V90 CC T5

Hei, har en defekt fjær foran på min V[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Jag har gjort CEM under handskfacket, den var &a[…]

Det lilla plastlocket sitter med en hake på […]

Tre år med Volvo V90 CC

När jag hade min XC70 bytte jag bak förs[…]