Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det blev Nordfrost 100. Däcket fick bra betyg överlag och var bättre än både Continental och Nokian på blöt asfalt och bullernivå i AMS däcktest. Känns som ett helt okej val.

Lämnat in 1 st Sleipner och 2 st Canicula på lackering hos polarens farsa på Bollnäs billackering nu, litar på att han vet vad han gör... Han gjorde ett bra jobb med karossdelar tidigare. Bilder utlovas efteråt.
Skulle han laga fälgarna också?
Nu får du ju förmodligen lite bättre pris än en annan men jag är lite nyfiken på vad firmor kan tänkas ta för lagning av fälgar. Har en fälgbana på min ena 19" Dotz som skulle behöva slipa, spacklas osv och lackas om men det känns nästan som om det vore billigare att köpa ny fälg helt och hållet.
Ja ja utgår från att han spacklar igen dem och lackar på det. Men som sagt, vi får väl se hur resultatet blir först... :lol:
600 kr per fälg ville de ha, men det beror förstås på vad det är för sorts fälg och hur stora skador det är. Det var inte så stora märken på mina.
Det var verkligen inte farligt pris. Nästan värt att kolla upp någon firma häromkring. Alternativet är ju att plocka det värsta hjulet och ha som reservhjul. ;)
Bestämt dig gällande Polestar ännu?
Inte inom den närmsta framtiden iaf. Min bror (Erick på garaget.org) tjatar om RICA trimkit som han tydligen kan fixa kompispris på, men jag är tveksam till att gå utanför Volvo-godkända optimeringar (och känner inte att jag behöver det heller). Nästa fix för bilen blir nog mer styling i så fall, kanske mer LEDs, tygmattor till kupén, eller varför inte en kromlist a'la MY14 till bagageluckan? På jobbet har de föreslagit ögonfransar till framljusen, de tycker väl att jag är knäpp. :roll:
Jädrar, hans lista över tidigare bilar var inte tråkig. Så helt tappad när det kommer till motoroptimering är han nog inte. :D
Men det är klart om det är som du säger, behovet finns inte riktigt, då är det ju en annan femma. Jag kommer inte tveka en sekund på att hinka in Autotech steg 1 på min framtida V70 2.5FT även om den kommer vara ett enormt lyft original (231hk) mot mina 125 pigga kusar idag.
Lite LED tycker jag du ska kosta på dig, det är inte många tior det handlar om men gör sån skillnad!
Ögonfransar kan ju vara tjusigt, om du var tös och körde en VW Beetle. :D
Ja han är lite biltokig allt :lol:

Jag har ju satt Ocean Race kromlister över dimljusen, och har kromat runt rutorna och ljusa rails, så det kanske skulle passa med en sådan här på bakluckan, tänkte jag:

Bild

Har även övervägt kromade backspeglar men jag tror det blir för mycket krom då. Lagom är bäst.
Det kommer definitivt sitta fint med den bakluckelisten! Jag ångrar inte att jag satte på Summum-listen på min. Gör att även baken blir lite trevlig att titta på.

Kromade backspeglar känns lite 18åring i en skrotig BMW, då tycker jag du ska köra på silver R-design istället.
Jag trodde han skulle spotlackera på skadorna, men han lackade faktiskt om hela framsidorna på fälgarna. 1900 kr för tre fälgar (2 st Canicula, 1 st Sleipner) = 633 kr / fälg inte alls dyrt för slipning, lagning och lackning! Nu är jag mest orolig för att kulören/texturen inte ska stämma helt med de andra fälgarna ... :cry: Jag hoppas ögat luras av att de andra fälgarna är smutsiga och att dessa är skinande rena, samt olika ljusförhållanden. :D

Bild
Bild
Härligt! Får man fråga hur mycket kompispris det var eller stämmer det någorlunda med verkligheten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Bromsok kärvar

Bromsoket behöver renoveras eller bytas helt […]

Säker på att det är olja och inte […]

Hej Håller på med spacers, fälga[…]

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]