Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Briander skrev:Den grillen gissar jag att du ska ha själv? 8) du såg ingen bil med stänkskydd bak? Tänkte svänga förbi den skroten i karlskoga i veckan!
Japp denna grillen ska jag ha själv. Nej jag tänkte tyvärr inte på det men nu var jag inte på skroten i Karlskoga utan i Årjäng. Ring till dom på skroten i Karlskoga då dom kanske fortfarande har skrotgården stängd, inget roligt att åka dit och få reda på att dom inte har öppnat den än. Du har säkert koll påt men skroten i Karlskoga heter bjuhrs bil :D
Ja nu blir det en uppdatering på allt som jag har gjort nu idag :D

Först så började jag med att montera in XC-grillen, dom skulle ha 500 kr för den men det sa jag nej till. Så jag lyckades få den för 300 kr :D Dom är visst väldigt eftertraktade men det kanske ni redan visste :wink: frågan är ju hur länge min får sitta kvar innan någon tycker att den gör sig bättre på deras bil :roll: På tal om det är det vanligt nu för tiden att folk stjäl grillar alltså bilgrillar och inte dom man grillar med :lol:

Iaf här kommer det bilder för och efter. :D

Före.
Bild

Efter.
Bild

Sen så gede jag mig på att byta instrumentbrädan gick väldigt bra :D det kommer självklart bilder :D

Här har jag rivit ner instrumentbrädan, var tvungen att ta bort instrumenthuset för att komma åt och dra kabeln från radion till centerhögtalaren.
Bild

Här ska konsolen för surroundboxen sitta konsolen fanns på skroten men inte surroundboxen. (sett från passagerar-sidan)
Bild

Samma här fast sett ifrån förar-sidan.
Bild

Konsolen på plats. (passagerere-sidan)
Bild

Konsolen på plats (förar-sidan)
Bild

Här har jag dragit klart kabelhärvan Endast två sladdar i den härvan...
Bild

Brädorna med centerhögtalarna sitter även fastskruvade här så glöm för all del inte att lossa på centerhögtalaren först. Som tur var så verkar det vara förberett med hål så det var bara att trycka dit denna vita plupp med gängor i.
Bild

Här ser ni vart den är skruvad, och som ni ser så är brädan på plats.
Bild

Trasig högtalare :cry: :cry: :cry: :cry:
Bild

Men jag satte dit den ändå, fast jag kopplade inte in den.
Bild

Fick visst aldrig någon bild på gallret.. men ja ja här är allt klart iaf. Jag tycker att det blev riktigt snyggt med den svarta brädan :D
Bild

Jag tog även med denna solsensor och larmdioden från skroten i svart utförande.
Bild

Sista bilden blev denna. Gillar verkligen looken på centerhögtalaren.
Bild
  • 1
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 252

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.