Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Du behöver ett kromhandtag till handsfacket :)

Förstår inte det folket som köpte dessa bilar nya och valde den plast-gråa inredningen. Det ser ju så jävla billigt och trist ut :*O/
Ja jag ska att köpa ett men har inte hittat någon än på någon skrot. :)

Nej tycker att det är konstigt för den är ju inte direkt någon snikutrustad variant, den har ju Komfortpaketet, sportpaketet och affärspaketet plus att den är ju extra utrustad med spoiler det var inte ens standard på T5an vilket är väldigt snålt av Volvo. Så nog kan man ju tycka att man kunde lagt till träinläggen. Sen verkar det som mot slutet av 99 och början på 00 så fick nästan mer eller mindre varje bil alu inläggen vilket jag inte heller tycker är speciellt snyggt på just dessa bilar.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Aha! Men brukar inte JR filter vara blåa?
Jo det blir blått när oljan kommer på :D jäkligt bra för då ser man ju att man fått ett jämt lager och inte missat på något ställe :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Konstigt att du inte hittat något handtag på skrot, du som springer där var och varannan dag :lol: Så ovanligt är det ju inte med kromhandtagen.

Ja, det är ju lite konstigt... Min har ju träpaneler och är tämligen noll utrustad. Ingen farthållare, ingen rövvärme(vilket iofs inte är så konstigt, behövs väl knappt i italien :P, lusigt nog var det bara knapparna som saknades), ingen taklucka, ingen vinge, inge speciellt chassi... Dock har den ju iaf färddator(som iofs kan vara eftermonterad, det vet ju inte jag) och ECC(vilket inte heller är så konstigt, för ECC behövs säkert i italien mer än rövvärme :P)

Alupanelerna ser rätt ok ut i mörk inredning, bryter av rätt bra. Men i ljus inredning, nja... Där passar antingen mörkt trä eller det där svarta marmor-grejset bäst, som då istället bryter av mot den ljusa inredningen.
Användarvisningsbild
av White
DayDreamer skrev:
Jo det blir blått när oljan kommer på :D jäkligt bra för då ser man ju att man fått ett jämt lager och inte missat på något ställe :D
Aha! Jo det är bra. Så är mitt K&N filter med, vitt när det är tvättat och rött efter inoljning. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Konstigt att du inte hittat något handtag på skrot, du som springer där var och varannan dag :lol: Så ovanligt är det ju inte med kromhandtagen.

Ja, det är ju lite konstigt... Min har ju träpaneler och är tämligen noll utrustad. Ingen farthållare, ingen rövvärme(vilket iofs inte är så konstigt, behövs väl knappt i italien :P, lusigt nog var det bara knapparna som saknades), ingen taklucka, ingen vinge, inge speciellt chassi... Dock har den ju iaf färddator(som iofs kan vara eftermonterad, det vet ju inte jag) och ECC(vilket inte heller är så konstigt, för ECC behövs säkert i italien mer än rövvärme :P)

Alupanelerna ser rätt ok ut i mörk inredning, bryter av rätt bra. Men i ljus inredning, nja... Där passar antingen mörkt trä eller det där svarta marmor-grejset bäst, som då istället bryter av mot den ljusa inredningen.
Nej men det har liksom fallit mig ur värden... jag får ta och köra en lista på saker jag ska hålla utkik efter :lol:

Vet inte men jag har sett/hört att träpanelerna kostade 5000kr extra när man beställde och dom är ju lätt värda 5000kr då det höjer känslan i kupén avsevärt.

Hm undrar om det var ett annat utrustnings paket till Italien för här i Sverige så ingick farthållaren i affärspaketet som även ECC ingår i samma. Möjligt att dom har plockat på grejerna löst som dom ville hja när som ny beställde din bil :???:

Jag är faktiskt inte jätte förtjust i alupanelerna.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:
DayDreamer skrev:
Aha! Jo det är bra. Så är mitt K&N filter med, vitt när det är tvättat och rött efter inoljning. :)
A ok det är jäkligt bra :-)-) sen så blir ju filtret svart och då är det ju dags att tvätta det :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja här har det varit meningen att jag skulle ha uppdaterat men har inte orkat nu i värmen. Det som har hänt är att jag varit på skroten igen, inga direkt bra fynd denna gången tyvärr. Ska se om jag kommer ihåg och orkar imorgon att slänga upp en bild på det som blev inhandlat.

För övrigt så tvättade jag bilen idag i den stekande värmen, men nu är den ren iaf.
  • 1
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 252

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]