Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hur kör du egentligen? Stackars bil! :lol: Själv får man ju känslan av kniv i hjärtat dom få gånger jag lyckas pricka sånna där förb... potthål :roll: Vägen utanför mig är rena rama hinderbanan bland potthål och bulor :lol: När kärlen börjar släppa efter vintern så är den mer eller mindre okörbar :|
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Hur kör du egentligen? Stackars bil! :lol: Själv får man ju känslan av kniv i hjärtat dom få gånger jag lyckas pricka sånna där förb... potthål :roll: Vägen utanför mig är rena rama hinderbanan bland potthål och bulor :lol: När kärlen börjar släppa efter vintern så är den mer eller mindre okörbar :|
Ja men du vet en fin grusväg och rally känslan tar över och sen helt plötsligt blir grusvägen full i hålor, jag lovar jag skrek f-n rakt ut när jag körde ner i dom :lol:
Användarvisningsbild
av garinge
Jag undviker att köra rally med min bil :lol: med 60/40 sänkning och 19" med tre lager eltejp, så blir minsta gropen obekväm... håller mitt inspirerade körning till plana asfaltsvägar :P bor ute i skogen, så när man kör på dom mindre vägarna med hål, gropar, ja allt skit så går det sakta och folk tror nog man är rattfull som man svänger fram och tillbaka.. :P har en dekal på bakre kofångaren på chevan, står "Im not drunk, im avoiding potholes" haha :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Fin grusväg + framkrafs = livrädd att skiten ska börja spinna och inte ta styrning :lol: :lol: bakhjulsdrift däremot..... 8)
Rakt fram går bra då brukar jag gasa på men i kurvor nej tack, dels på grund av framhjulsdrift och dels på grund av bussningarna som är sopslut bak. Fast det är ju lite spännande får jag understyrning eller överstyrning. Det är faktiskt otroligt lät att kasta ut bakändan på min bil på snö utan handbromsen men jag antar att det beror på totalt sopslut vinterdäck plus dom dåliga bussningarna.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Tycker hela Sveriges vägnät börjar likna ett månlandskap! :???:
ja det börjar se för jävligt ut och inte är dom direkt snabba på att åtgärda skadorna heller :( av denna anledningen så är jag mer än nöjd att åka på ballongdäck :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:Jag undviker att köra rally med min bil :lol: med 60/40 sänkning och 19" med tre lager eltejp, så blir minsta gropen obekväm... håller mitt inspirerade körning till plana asfaltsvägar :P bor ute i skogen, så när man kör på dom mindre vägarna med hål, gropar, ja allt skit så går det sakta och folk tror nog man är rattfull som man svänger fram och tillbaka.. :P har en dekal på bakre kofångaren på chevan, står "Im not drunk, im avoiding potholes" haha :D
Ja det kan vara bra att låta bli då den är sänkt plus 19" hjul :)
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev: Ja det kan vara bra att låta bli då den är sänkt plus 19" hjul :)
Ja det är vad jag gör, och kör jag på grus/skogsvägar så går det sakta :P
Men fy vad det går på asfalt, kan ta kurvor i rejäl hastighet, karossen har noll rull hehe :P

det som är mest "kul" är att när jag sätter på vinterdäcken (16") så blir bilen LÄGRE än vad den är med sommardäcken..
nästan så man kan börja ploga vägarna hahahaha.... svärfarsan bytte däcken åt mig i höstas/våras och hans domkraft kom inte ens under bilen, när vinterdäcken satt på så fick han inte ens loss sin, så jag fick lyfta med min domkraft, som var lägre än hans, och sen släppa ut hans och låta min åka ner.. i våras så la han plankor under däcken, så bilen kom upp.. fördelar och nackdelar med ordentligt sänkt bil.. :P
  • 1
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 252
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?