Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Eirike93 skrev:Absolut, gärna olika färger också :P
Exakt! :P En vinröd 960 t.ex, en blå v70, en klarröd 850 osv ;)

Intressant läsning! Kan för övrigt bara hålla med om inredningen i 850 som mer hör hemma i 740, plastigt och eländigt. Det jag tycker alla 3 (850, x70, 960) har gemensamt är den charmiga boxiga stilen och där x70 och 960 enligt mig framstår som dem mest förädlade/slutförda varianterna av "boxighet" :P (Hoppas det inte blev för flummigt där ;) )
Hehe ja, Vi börjar nog gå lite offtopic :) , får hoppas det kmr en uppdatering snart som kan få oss på rätt spår igen :D
Lucif3r skrev:Text...
Då är det 144 jag ska ha! :wink:
850's mittkonsoll är inte särskillt tilltalande designmässigt, och jag håller helt med om dörrsidorna - 960 är mycket snyggare på den punkten!
Stolarna är identiska, eller?

Du puttar ju bara din 850, så då blir du lite "partisk" åt det hållet :P
Får väl köra runt i lyxvagnen ett tag till då :wink:
Bjursingen skrev:Kanonfin 965a måste jag säga! :D
Tack! :mrgreen:
david70 skrev:Text...
Nåt åt det hållet :mrgreen:

Boxiga stilen säger du, dock tycker jag nästan 960'n är snyggare från A-stolpen och bakåt, men x70 är lite snyggare framför :lol:
Det där med att 960 och x70 är förädlade, ja det kan jag hålla med om. Jag har alltid sett 850 som en "budgetvariant" till x70 - men det har jag enligt någon fått helt om bakfoten :roll:
SA4AQS skrev:Jag säger då att en 960 Diplomat med skyddsklass 3 vinner alla gånger över 850/x70 :wink:
Ja, sedan-varianten, med all tänkbar utrustning som går att få - det hade varit ballt! :mrgreen:

Nej, nu kommer där inga uppdateringar i när framtid, åtminstone inte planerade sådana!
Blir utlandspraktik framöver med bilen parkerad i garaget! :-)-)
Eirike93 skrev:Du puttar ju bara din 850, så då blir du lite "partisk" åt det hållet :P

Mja, men det spelar ju ingen roll. Det är ju en T5a så jag vet ju hur den ska gå iaf :wink:
Nu går det inte putta den heller längre dock. Bromsarna har satt sig rätt duktigt under vintern :mrgreen: Den står i nedförslut, och växlar jag i N så rör den sig inte en mm (handbromsen är givetvis inte i, och har inte varit heller, så det är dom vanliga bromsarna som satt sig) :mrgreen:

Nåja, snart har all snö runt omkring den tinat bort, så då kan man börja skrota skiten :-)-)

960 diplomat är riktigt läcker med mittkonsolen bak. Skulle inte ha nå emot att ha det i min bil :)
Får ta och svetsa lite och plasta en egen konsol eller nått tror jag. Fast och andra sidan kommer det förstöra halva vitsen med en kombi, då sätena ej kommer gå att fälla längre.... Hm hm... Får nog bli i nya projektbilen isf tror jag...

Vart ska du praktisera då? Något varmt land? :)
Du, det kanske är dags att försöka få rull på den, att palla upp den i nerförsbacke kan bli kul! :D
Skrot?

Kanske vore trevligt med en sån, och sätta i 2st framstolar istället för baksätet :D
Men, är det samma stolar i 850 som 960?

Det blir Irland, inget varmare alltså :P
Kommer jobba på det helt och hållet utländska företaget IKEA, haha! :lol:
Eirike93 skrev:Du, det kanske är dags att försöka få rull på den, att palla upp den i nerförsbacke kan bli kul! :D
Skrot?

Hehe, så mycket lutar det inte. Men tillräckligt för att en normal bil så bli att rulla frammåt på friläge.
Skrot ja... Anser inte att det är värt att laga upp den. Jobbet som krävs att få rull på den får man aldrig ens i närheten av tillbaka vid försäljning, for troligtvis ut mer för den i delar.
Behålla den känns också lite onödigt då jag har en V70 redan.

Antagligen kommer jag ta motorn och rakställa den i en 7/900, eller så hamnar den på trimningsbänken och slutligen landar i V70in :P Det visar sig vad det blir av det hela.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 24
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Tjuvström V70 2005

Prova lossa vid generatorn, om det går :-D […]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]