Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

halmstaden skrev:Men bakläxa på herr Admin som lagt undan sin D80 och är otrogen med en CANON istället :-(O) (S)
Ursäkt?
:lol:

/M

Edit: på tal om skillnaderna mellan de 2 bilderna så lärde du dig att inte använda blixt på det andra fotot, men det tog en timme :idea: (det är väl absolut inte så att du kör på auto :roll: :-(O) )
Jag kan ju inte ha en så dyr kamera med mig ut när jag mekar utan då får min trogna Canon Ixus duga istället. Jag kan iofs stänga av blixten på ixusen men inte stänga av autoläget.

Tänkte jag skulle försöka ta mig ut med d80in och ta lite vinterbilder vid tillfälle!
Användarvisningsbild
av Nexus
Du menar som min bil gjorde, nu fungerar den ju bra igen :D
Trist när det inträffar,som sagt ibland ska man inte kliva ut sängen :(
Brainy skrev:Som tur är så har Saaben både hängsle och livrem så när det elektriska gasspjället failerar så slår en solenoid till och gör gasspjället wiredrivet, det konstiga jag kände i pedalen var en wiré som helt plötsligt skulle användas för första gången.
Det kändes dock inte så upphetsande att köra motorn i "limp home" i över 20mil hem till Arboga men det hjälpte ju mig att köra dit jag mekade!
Känns som att en förklaring är på sin plats här.
På Saab sitter det som sagt både E-gas och manuell gasvajer, men Saab har varit lite full i fan när dom gjorde det här systemet. Gasvajern har du alltid använt när du har gasat. Systemet funkar nämligen så att vid gaspedalen sitter ingenting, förutom gasvajern. Gasvajern går sen upp till spjällhuset. Och där uppe sitter en pedallägesgivare som läser av vart gasen befinner sig. Sen beräknar spjälldatorn hur mycket de "egentligen" ska gasas, och vrider till spjället därefter. Om detta skulle falera, så finns det som sagt en solenoid som slår ihop rullen från gasvajern med gasspjället. Så att gasvajern då driver spjällskivan direkt.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Brainy skrev: Jag kan ju inte ha en så dyr kamera med mig ut när jag mekar utan då får min trogna Canon Ixus duga istället. Jag kan iofs stänga av blixten på ixusen men inte stänga av autoläget.

Tänkte jag skulle försöka ta mig ut med d80in och ta lite vinterbilder vid tillfälle!
Vinterbilder säger du, måtte det falla lite snö då ! I uppsala har vi då ingen i varje fall. Angående Ixus-serien så håller de mkt hög kvalitet :-)-)

/M
Användarvisningsbild
av Brainy
Fick för ett tag sedan ett felmedelande i kombin som sen dess återkommit nästan varje gång jag startat bilen.

Bild

Rätt vanligt att backupbatterierna i larmsirenen tar slut när bilen blivit några år gammal. Saabs lösning är en ny larmsiren á 1800kr som dessutom kräver ingiftning vilket kräver deras techII-utrustning.
Bild

Min lösning blev liksom många andras att helt sonika löda dit nya batterin i den befintliga sirenen. Dock är jag ingen jättefena på att löda själv så då sirenen är rätt så dyr valde jag att be en bekant om hjälp. Stort tack!
Bild

Batterierna som sitter fastlödda här ovan köpte jag på biltema för 45kr/st, aningens billigare än att byta hela sirenen!

Har testat vrida igång bilen ett antal ggr och felmedelandet håller sig borta :)
mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Du varkar ju vara riktigt händig med elfix på bilar Brainy.
Tur det kanske för det verkar ju vara en del sånt med Saabar. Eller är det bara du som haft otur?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 78
Beställa ny V90 T6 recharge

Lounge-paketet som innehåller ventilerad nap[…]

Sista hoppet att forumrävarna här kan hj[…]

CTEK Laddare (connect kabel)

@NiklasXC70 , Jag gjorde så här https:[…]