Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Ja mina är också lite matta på vissa ställen vet inte om det är klarlack som är överdraget som skydd men jag tänkte ta och testa med lite bilvax och se ifall jag kan få dom att glänsa lite mer.
Jo, jag funderar på klarlack. Det är ju rätt så lätt och billigt. :wink:
White skrev:Är den inte jättedyr hade jag chansat och beställt den.
Billig är den väl inte, men jag har beställt den. Gjorde det när jag skrivit förra inlägget... :wink:
DayDreamer skrev:Ja mina är också lite matta på vissa ställen vet inte om det är klarlack som är överdraget som skydd
Det är ett rätt tjockt lager genomskinlig plast(typ), sen sitter "trä"-delen, ungefär lika tjock som folie, under det. Hela lagret är väl kanske en halv centimeter eller så.
Det blir garanterat smårepigt osv under åren, vilket i sin tur gör att det ser matt ut. Går säkert att våtslipa och polera upp igen om man orkar lägga ned den tiden :)
DayDreamer skrev:Det var inte så jag riktigt menade :roll: jag tänkte testa med bilvax då jag tycker det ser ut som att det är klarlack över själva träet.
Jo, jag förstår det. :wink: Tänkte väl bara att om den sargen jag köpte var lite blek, så kanske ett lager med klarlack kunde pigga upp den. Dessutom ger det ju ett litet skydd. :wink:
Jag får se hur den ser ut när den kommer.
StaffanA skrev:Fräsigt med träknopp. Står på min lista med. Det enda som saknas nu efter rattbyte för nån vecka sen så är träet komplett.
Blir riktigt snyggt med trä i bilen! :-)-) Verkar ju dock som att knopparna är lite svåra att få tag på, så jag hade väl tur. :)
Känns ju så mycket lyxigare med trä.

Finns ju dock folk som inte gillar trä och ska ha såna där fula paneler i alu eller kolfiber... :*O/ :roll:
Alla får dock gilla vad dom vill, men jag ska inte ha någon kolfiber i min bil.
DayDreamer skrev:Alu panelerna är faktisk snygga till våra modeller finns i två utföranden också :)
Jo, Alu panelerna är väl inte så farliga, men det beror nog på övrig inredning. Däremot är jag inte förtjust i kolfiber. :???:
Kan inte påstå att det är så snyggt. :)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 55

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]