Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja det jag hade i tanken att göra under sommaren är att vaxa bilen och laga alla gamla stenskott som rosten har fått fäste. Sen blir det en lackering av stänkskydden och funderar på om jag ska införskaffa mig ögonlock och lacka dom med när jag ändå håller på med stänkskydden. Sen så ska jag försöka att måla på ett skyddslager med färg på dragkroken. Sen blir det säkert något mer som jag kommer på eller vad nu som går sönder. Bromsoken skulle att behöva få sig en omgång med färg också :)

Får se hur mycket man hinner med nu under sommaren :mrgreen:
Är lite osäker på det med ögonlocken :mrgreen:

Det var besiktningen som anmärkte bra att veta rostangrepp så tänkte försöka slipa lite och lägga på skyddsfärg på draget.
Vill du ha ögonlock så tycker jag du ska köpa det. Hade det på min förut och det var snyggt men de gick sönder då jag missa koppla ur torkarna :roll: .
Sen när du ändå håller på så rostskydda hela underredet dörrar balkar mm. Är fint titta under bilen när det är svart och fint :D .
Har sett att det varierar i pris på ögonlock allt från 250 till 400kr men det är väl samma plast så det är väl bara att köra på det biligaste :mrgreen:. Tänkt passa på att köpa ögonlocken och lackera dom i samma veva eftersom jag förmodligen kommer köpa färg och lackera stänkskydden lite senare :).

Ja det är lika bra att skydda underredet innan allt för mycket rost får fäste och då blir det lite mer jobb :)
Så då har man hämtat ut ögonlocken till bilen dom var större än vad jag trodde ska ta och prov montera en och se hur det blir, bilder kommer :)
Vad är bäst att montera dom med dubbelhäftande tejp eller lim?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 252

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]