Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Aja, det behövs ju städas även inne i bilen så... :)
Ja det var bara handskfacket som vart städat det blev en "fusk" städning denna gången :lol:
Ja det här med ögonfransarna var bara ett prov :lol: som synes så är dom borttagna på bilderna längre ner :)

Bilderna är tagna på Helmia i Karlskoga där bilen för 17 år sedan rullade ut :D och nu 17 år senare så är den tillbaka :D
Bild

Det är nog dags för ett fjäderbyte bak :o här ser ni även att ögonfransarna är borttagna :)
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Kul med lite historik! :-)-)

Nee... Plockade du bort fransarna!? Men dom kanske var lite provoserande för klåfingriga gynnare. :mrgreen:

Ska du inte satsa på en komplett chassi-sats? :)
Ja absolut :-)-)

Ja jag gjorde det, det gick inte att köra knappt innan dom började att fladdra som tusan :( Haha ja det finns att dom som ska känna :mrgreen:

Nja det är ingen hög prio för mig, gillar faktiskt så som den är nu med original grejorna :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
White skrev:Ja dom har kanske bra hjulupphängning original? Ser man på 940 så beter den sig som en trålare i kuling när man kommer upp i hastighet! :P

Jämfört med 7/940 orginal så är x70-upphängningen rena rama sportbilarna :lol: Förutsatt att allt är fräscht givetvis. 945an blev man halvt skitnödig i när man närmade sig ~170 eller så, V70in märks det inte ens på, förutom att jag har obalans i ett däck vid ~150+ :roll:

Däremot vill jag nog påstå att x70-upphängningen är desto kinkigare... Finns så många bussningar och skit, och det räcker med en kass för att sabba det mesta av väghållningen :roll:
DayDreamer skrev: Jag hade ingen spekulant på dom när jag la ut dom här, hade jag haft det så hade jag aldrig lagt ut dom här :) Självklart så hojtar jag till :D
Sååå hur har det gått, har spekulanten hoppat av så dom kan göra någon nytta i min bil? :lol: :lol: :lol:

Såg bra ut att du tagit bort fransarna, blev mycket cleanare.. alltid kul och spåra ens historia bakåt i tiden :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Ja dom har kanske bra hjulupphängning original? Ser man på 940 så beter den sig som en trålare i kuling när man kommer upp i hastighet! :P
Ja det är dag och natt i skillnad på dom :o
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 252
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]