Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Av vad jag sett så går mitten delen på ca 350kr och sidorna kring 250kr styck. Så får man alla tre (ja och en massa annat) för 300kr så har man gjort ett sjuhelsikes klipp..
hehe schysst, här lägger du upp delar som man blir lite sugen på, så har du redan en spekulant, schyyyysst Sickan! ;)
nämen skulle denne backa så hojta till, skulle nog passa bra i ens bil =)

skroterna har alltid sjuka priser när dom "plockat" delarna ur bilarna, vissa saker är nästan dyrare än original typ..
som när jag letade efter en ny dämpare till passatens huv, mekonomen skulle ha 512, skroten 350!!! plus frakt, medans ebay tog 125:- inkl frakt, typ samma del... sjuuuukt att skroten tror beggade saker är guld... :P

tack tette, att du vet att jag var först ;) hehe
garinge skrev:hehe schysst, här lägger du upp delar som man blir lite sugen på, så har du redan en spekulant, schyyyysst Sickan! ;)

skroterna har alltid sjuka priser när dom "plockat" delarna ur bilarna, vissa saker är nästan dyrare än original typ..
som när jag letade efter en ny dämpare till passatens huv, mekonomen skulle ha 512, skroten 350!!! plus frakt, medans ebay tog 125:- inkl frakt, typ samma del... sjuuuukt att skroten tror beggade saker är guld... :P

Jovars, drabbade bara av akut vill-ha-begär. Men rätt ska vara rätt :D
Tittade lite snabbt på bildelsbasen och en s60 -07 hade alu-riktarna men att handla alla 3 delar skulle går på 750:- inkl frakt så det är bra mycket pengar för lite bling..
Tette skrev:Av vad jag sett så går mitten delen på ca 350kr och sidorna kring 250kr styck. Så får man alla tre (ja och en massa annat) för 300kr så har man gjort ett sjuhelsikes klipp..
Ok dom ligger så högt upp i pris :shock: :shock: ja jag gjorde ett riktigt fynd, som jag skrev så tar frykmalms (ej självplock) 250kr styck för tändspolar :shock: jag fick ju allt för 300 kr :D
garinge skrev:hehe schysst, här lägger du upp delar som man blir lite sugen på, så har du redan en spekulant, schyyyysst Sickan! ;)

Jag hade ingen spekulant på dom när jag la ut dom här, hade jag haft det så hade jag aldrig lagt ut dom här :) Självklart så hojtar jag till :D

Ja tyvärr dom skrotarna som plockar ur delarna själva lägger på så jäkla mycket, hade själv ett liknande fall var i behov av ett nytt bromsok HB skroten Frykmalms (ej självplock) ville ha 500kr för ett :shock: Biltema ville ha 799kr för ett nytt men så fick jag se att skroten i Kristinehamn hade demonterat ett bromsok och lagt ut på bildelsbasen och priset 100 kr :-O) :D :D det var inget att fundera på så jag åkte och köpte det dagen efter och lyckades även få med trä inredningen som jag har i bilen för en hundra kr så 200 kr totalt för ett bromsok som fungerade plus komplett träinredning :D
White skrev:Ja Bildelsbasen är ju allt annat än billiga över lag, men det går att göra fynd även där om man letar runt lite. :D Som exempel låg gängse pris på oljekylare för
automatlådan runt 600-900kr och dom såg jävliga ut! Men så hittade jag en i nyskick för 300kr hos en skrot på bildelsbasen. :D
Ja priserna varierar något så otroligt, det gäller att man sitter en stund och jämför/letar.
Har inte hänt så mycket idag har städat ur handskfacket i bilen samt tog bort sportluftfiltret för att kolla så att det inte var allt för skitigt men ingen fara än där iaf :) Tänkte testa tändspolarna som jag köpte men hade ingen lust att bränna fingrarna av mig samt att det vart varmt att stå i solen :)
Lucif3r skrev:Sol? vart då? Här har det minsann ösregnat och åskat halva dagen :lol:
I Karlstad :) har du inte hört talas om sola i Karlstad? :) Det kom att en regnskur här förut men det är allt som har varit idag.
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 252
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]