Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#743770
Lucif3r skrev:
Eirike93 skrev:Direktörsvagnen! :D
Ooh, samma hästar på färre cylindrar alltså 8)


Och känns ungefär 3ggr så slö :roll:
Ja, ser verkligen ut som en riktig direktörsvagn :)

För er som prövat båda: Hur är 960 att köra jämfört med 850/x70? :D Stor skillnad? :P
#743807
850GLT är riktigt slö jämnförelsevis. En T5a är ju desto roligare dock. Komforten i x70 är bättre än i 960 imo. Personligen gillar jag inte inredningen direkt i 850, så där känns 960 mer modern. x70 känns dock snäppet modernare.

Som jag anser det så är 960 överlag en bättre bil än 850 (exkl. T5), men x70 är bättre än 960. Detta är ju dock bara min personliga åsikt.
#743850
Okej! Tackar så mycket för denna utförliga information! Kan hålla med dig om att inredningen i 850 inte är den bästa. Medan övriga bilen känns modern för sin ålder så känns inredningen verkligen minst 80-tal, inte alls i samklang med övriga bilen! :wink:
#743863
Lucif3r skrev: Har du bromljus i övre delen av baklysena också, eller har du bara fulkopplat dimljusen?
5x bromsljus :)
Fick borra upp höger bakljus för där var inget hål för lampan...bild finns tidigare i tråden :P
Lucif3r skrev:850GLT är riktigt slö jämnförelsevis. En T5a är ju desto roligare dock. Komforten i x70 är bättre än i 960 imo. Personligen gillar jag inte inredningen direkt i 850, så där känns 960 mer modern. x70 känns dock snäppet modernare.

Som jag anser det så är 960 överlag en bättre bil än 850 (exkl. T5), men x70 är bättre än 960. Detta är ju dock bara min personliga åsikt.
Hm...jag skulle inte säga att 170hk 2.5l 6:an är piggare än 850's 140hk! 6:an upplevs slöare :roll:
Inredningen i 960 och 850 är ju rätt snarlika, så nån wow-upplevelse får man ju knappast om man går från 850 till 960, men den är väl snäppet vassare kanske :wink:
x70 är ju en helt ny era, men jag upplever faktiskt att 960'n är lika komfortabel! :roll:

960 och 850 ligger rätt lika för mig, om man väger in allt det positiva och allt det negativa med båda :P
Men vafan, man ska inte jämföra äpplen och päron, det är ju två helt olika bilar :)
#743948
Absolut, gärna olika färger också :P

V70 är en klart modernare bil än både 960 och 850 (som enligt mig ligger på samma "modernitetsnivå"), men det beror ju på så många fler faktorer än bara hur modern bilen är :)
Själv hade jag troligtvis valt 850 SE (140hk) framför alla tre just nu, främst pga priset :)
#744074
Eirike93 skrev:Hm...jag skulle inte säga att 170hk 2.5l 6:an är piggare än 850's 140hk! 6:an upplevs slöare :roll:

Det är den också. Eller ja, den upplevs så. 144an har sitt maxvrid betydligt tidigare i sitt register, medans 170hk (5an, GLT) ligger bortåt 1500-2000rpm högre. 960 ligger väl någonstans där i mellan har jag för mig.

Så upplevelsen blir ungefär så här, från piggast till slöast - 144hk 5a, 170hk 6a, 170hk GLT 5a. Det är väl först man närmar sig det röda på varvräknaren som GLT'ns extra HK visar sig... Men så kommer den där lilla T5a och susar förbi som ingenting... :P :mrgreen: :roll:

Förutom T5, så är nog 144hk alternativet det mest logiska valet för vardaglig körning, utan att behöva "gubbrusa" så fort man ska gasa lite :P

Ang. inredningen så det som stör mig mest på 850 är den extremt tråkiga mittkonsolen (där växelspaken sitter), samt det snea avklippet mellan mitt- och centerkonsolen(där stereo, ECC osv sitter). Känns väldigt kantigt och tråkigt. Dörrsidorna hör mer hemma på 7/940 tycker jag. Ungefär samma utseende med lika tråkigt innerhandtag. Dörrsidorna till 960 är ju snarlika x70, och ser riktigt bra ut.

Men som sagts, det är ju helt en smaksak, och jag skulle nog inte gnälla lika mycket på 850 om det hade varit min bruksis. Men nu är ju V70in min bruksis så det är klart att man gillar den bättre på alla sätt och vis :P :mrgreen:

Nåja, vi/jag kanske börjar gå lite väl offtopic här... Jag tycker iaf att du ska behålla 960in, om du inte ska byta till x70 :wink:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 24
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]