Eirike93 skrev:Hm...jag skulle inte säga att 170hk 2.5l 6:an är piggare än 850's 140hk! 6:an upplevs slöare :roll:
Det är den också. Eller ja, den upplevs så. 144an har sitt maxvrid
betydligt tidigare i sitt register, medans 170hk (5an, GLT) ligger bortåt 1500-2000rpm högre. 960 ligger väl någonstans där i mellan har jag för mig.
Så upplevelsen blir ungefär så här, från piggast till slöast - 144hk 5a, 170hk 6a, 170hk GLT 5a. Det är väl först man närmar sig det röda på varvräknaren som GLT'ns extra HK visar sig... Men så kommer den där lilla T5a och susar förbi som ingenting...

:mrgreen: :roll:
Förutom T5, så är nog 144hk alternativet det mest logiska valet för vardaglig körning, utan att behöva "gubbrusa" så fort man ska gasa lite
Ang. inredningen så det som stör mig mest på 850 är den extremt tråkiga mittkonsolen (där växelspaken sitter), samt det snea avklippet mellan mitt- och centerkonsolen(där stereo, ECC osv sitter). Känns väldigt kantigt och tråkigt. Dörrsidorna hör mer hemma på 7/940 tycker jag. Ungefär samma utseende med lika tråkigt innerhandtag. Dörrsidorna till 960 är ju snarlika x70, och ser riktigt bra ut.
Men som sagts, det är ju helt en smaksak, och jag skulle nog inte gnälla lika mycket på 850 om det hade varit min bruksis. Men nu är ju V70in min bruksis så det är klart att man gillar den bättre på alla sätt och vis

:mrgreen:
Nåja, vi/jag kanske börjar gå lite väl offtopic här... Jag tycker iaf att du ska behålla 960in, om du inte ska byta till x70
