Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har varit ute och skruvat handbroms i slaskvädret. men en liten kartongbit och en tygmatta så är man ju iallafall hyfsat torr. slapp då nederbörd iallafall...

nu låser bägge hjulen och det går att åka brett och fint i snön. högersidan nyper kanske inte exakt lika hårt men jag chansar på att det fungerar ändå.

Så, om nu handbromsen är som den bör så ska nu hinken vara redo för ombesiktning...
nej, handbromsen var inte som den skulle. en dag när jag skulle iväg hade jag konstant handbroms. efter lite undersökning visade det sig att högersidan nyper bara framåt men inte bakåt.

så igår bytte jag handbromsvajer. ute i snön på parkeringen, och i mörkret. hade en liten boklampa från clas ohlson (som faktiskt lyste riktigt bra) men då den lyste lite "snett" skulle jag vrida den lite så då pajade den. så handbromsbackarna justerades in med en sån ficklampa som man får lov att pumpa igång, som såg ut som en rosa gris och som jag lånade av grannen.

manligt...
Bild

Som utlovat. en bild på grisen som hjälpte mig byta handbromswire.

Har fått tre bytesförslag mot 855an. en etanolkonverterad vw polo -98, en saab 9000 2,3T med 200hk och en 945:a LTT -95

945an lät som mest intressant byte. men han bodde ända uppe i söderhamn och jag vill då inte bestämma mig utan att få prova bilen osv.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 46

Jag kommer att köra min etanol drivna 745-a t[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]

Automatlådan fast i "P"

Hallå! Jag har en C30 533 2.0 D 136 hk Diese[…]