Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Volvo 144DL - 74 skrev:SBP borde inte klaga, Det är ju seriöst lagat:)
Nej man tycker att dom inte borde klaga på mina fina kattlortar.. har ju tillochmed kvallitéts testat det jag svetsat med den STORA hammaren :twisted:

Och det är klart det blir seriöst lagat, det är ju jag som lagar :mrgreen:

Och det börjar dra ihop sig till bes nu.
Och jag ligger lååååångt efter. :|

Att göra lista:
- Avgassystem.
- svetsa lite mer rost.
- slänga på underredsmassa där det behövs.
- byta bromsbelägg bak.
- byta till vinterdäck och byta fälgar bak.
säkert mer också, men är trött och orkar inte tänka just nu.

Och som ni kanske märkt här har jag inte tillgång till garaget jämt.. Och numera blir det mer sällan. :|
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Jag har för mig att det var den 7:e januari, han har skrivit det tidigare i tråden iallafall. :roll:
Helt rätt. 7 januari kl.15.00.

skulle fixat den sista rosten idag men var/är för bakis för det. :shock:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Nu börjar det hända grejer igen.

Mitt framsystem ligger på posten. Lön idag. Storhandla diverse behövliga grejer imorn.
Så i helgen hoppas jag på att få det mesta klart.
Köpa bromsbelägg,kardanstödlager, kanske lite avgasdelar om jag inte kan svetsa ihop nå besikningsdugligt.
Tur att mekonomen har söndagsöppet ifall man glömmer något.

Sen tror jag att jag måste kolla om bromsbackarna till handbromsen är slut eller om de räcker med att jag spänner wiren.

Och så fick jag mig en digitalkamera i julklapp så nu kommer det kvalitetsbilder hädanefter, och inga dåliga mobilbilder. :roll:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Volvo 144DL - 74 skrev:mekonomen är verkligen räddaren i nöden i fall det krisar :wink: tror du den klarar bes då?
Precis! :D

Ja det tror jag faktiskt, om det inte är nå okänt fel på bilen som jag inte har upptäkt.
Ståhl skrev:
Volvo 144DL - 74 skrev:mekonomen är verkligen räddaren i nöden i fall det krisar :wink: tror du den klarar bes då?
Precis! :D

Ja det tror jag faktiskt, om det inte är nå okänt fel på bilen som jag inte har upptäkt.
jag lovar att hålla tummarna den 7 kl 15:00 :lol:

mvh/roger
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 48

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]