Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
Lillarapunzel skrev:
SRT skrev:Och skulle du tröttna på att chansa med en brusten kamrem så har jag en komplett körbar 850 GLT automat med ganska ny kamrem som går riktigt bra till vettigt pris minus extraljusen. :D

Bild
take a screenshot
Kamremmen har ju inte brustit - än iaf! :wink:
Och jag tror nog minsann att min Blå överlever detta också.
Sen, inte för att vara taskig, men vilka fula lampor fram och konstiga svarta hjul ??:-/
Men tack för erbjudandet! Skulle Blå dock mot all förmodan pajja blir det nog 940 igen...
Oh nä.Allt var skrivet i ren välmening pga ditt intresse för din 850 så tack för det vänliga i påpekandet om fula extraljus med billiga plastkapslar för att dölja vinterdäcksfälgarna i plåt.Men så blir det ibland när vänlighet får en spark i röven.Så FUCK OF viktigpetter mvh. :D
av Lillarapunzel
Liten "life-update":
- Blå har stått i 6 dagar nu, och ser inte ut att må allt för dåligt av det. Jakten på verkstad för kamremsbyte fortgår.
- I förrigår (tisdags) hade någon försökt bryta loss nummerplåten bak på Blå. :-(O) Försöken misslyckades dock - lyckligtvis! Turligt nog var den parkerad med framstötfångarna in i husväggen, så nummerplåten fram kunde de inte komma åt.
av Schmoyoho
Verkar som att det är extremt dyrt att besöka volvoverkstäder i stockholm, av vad jag hört från StefanN. Vissa verkstadsgrejer verkar kosta 50% mer än vad jag betalat. Testa kontakta någon verkstad belägen lite mer perifert? Vet inte vad som är perifert med stockholmska mått mätt dock, är norrlänning i en ganska liten stad :roll:

Har inte 850 nummerplåtar som man bultar fast? Fattar inte hur man gör fel, om det alltså inte var någon som på måfå tyckte det var en "kul grej" att stjäla skylten? Svårare med de nyare hållarna. Tur att det medföljde instruktioner till min nya när jag bytte.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Liten "life-update":
- Blå har stått i 6 dagar nu, och ser inte ut att må allt för dåligt av det. Jakten på verkstad för kamremsbyte fortgår.
- I förrigår (tisdags) hade någon försökt bryta loss nummerplåten bak på Blå. :-(O) Försöken misslyckades dock - lyckligtvis! Turligt nog var den parkerad med framstötfångarna in i husväggen, så nummerplåten fram kunde de inte komma åt.
Förjävligt :evil:

Gamla nummer skyltarna verkar vara eftertraktade kanske inte så konstigt då dom nya skyltarna är fula som stryk :mrgreen:
av Lillarapunzel
Schmoyoho skrev:Verkar som att det är extremt dyrt att besöka volvoverkstäder i stockholm, av vad jag hört från StefanN. Vissa verkstadsgrejer verkar kosta 50% mer än vad jag betalat. Testa kontakta någon verkstad belägen lite mer perifert? Vet inte vad som är perifert med stockholmska mått mätt dock, är norrlänning i en ganska liten stad :roll:

Har inte 850 nummerplåtar som man bultar fast? Fattar inte hur man gör fel, om det alltså inte var någon som på måfå tyckte det var en "kul grej" att stjäla skylten? Svårare med de nyare hållarna. Tur att det medföljde instruktioner till min nya när jag bytte.
Jo, tyvärr verkar ju priserna vara skyhöga här :(
Men samtidigt vill jag inte åka långt till någon verkstad heller, då ju kamremmen inte verkar må så bra (läs på sidan typ 9-11 så får du se).

De lyckades ju lyckligtvis inte stjäla skylten, då den sitter med två skruvar som har "metallkåpor" på huvudena. Men nu är den knäckt på mitten istället :-(O)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:

Gamla nummer skyltarna verkar vara eftertraktade kanske inte så konstigt då dom nya skyltarna är fula som stryk :mrgreen:
Ja! Min enda smala lycka är väl att de faktiskt inte lyckades stjäla den, utan bara knäckte den på mitten (tacka ordentliga skruvar för det!). Däremot är det väl inte så snyggt med en nummerplåt med två "vingar"... :lol:

Där håller jag med dig! Våran Skrot-Skoda från 2014 var ju en av de första bilarna som fick den nya sortens nummerplåtar och det ser ju för illa ut om jag får säga det själv... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:

Ja! Min enda smala lycka är väl att de faktiskt inte lyckades stjäla den, utan bara knäckte den på mitten (tacka ordentliga skruvar för det!). Däremot är det väl inte så snyggt med en nummerplåt med två "vingar"... :lol:

Där håller jag med dig! Våran Skrot-Skoda från 2014 var ju en av de första bilarna som fick den nya sortens nummerplåtar och det ser ju för illa ut om jag får säga det själv... :mrgreen:
Tar du dessa nya skyltar och sätter på en gammal bil som din och min så ser det bara förjävligt ut och man har väl inte möjlighet att få välja vilken typ av skylt man vill ha. Jag tycker dessa skyltar påminner lite för mycket om Lettlands eller Estlands skylt.
av Lillarapunzel
Daydreamer:
För några år sedan kunde man fortfarande få skyltar utan EU-flagg och allt sånt krafs på, men den möjligheten togs bort häromåret enligt pappa.
Senast idag såg jag en 945a med senaste versionens nummerplåt. Det såg lite ut som "välkommen till framtiden", i negativ bemärkelse...:lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Klart man kan välja om man vill ha eu skylt hållare eller ej bara fram med vinkelslipen när skylten kommer hem och kapa bort eu-märket :P
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Klart man kan välja om man vill ha eu skylt hållare eller ej bara fram med vinkelslipen när skylten kommer hem och kapa bort eu-märket :P
Hahahaha du är ju rolig du! :-DD
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 159
Tips få ut ABS givaren fram

Jag fick ut den. Drog ner en längre gröv[…]

Det hjälpte inte att byta bränslefilter,[…]

Lufta koppling som inte går