Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Den powerflex bussningen som du länkade till är den övre bakre alltså den som sitter fast i torpedväggen.
Jag hittar ingen annan än den här bussningen det är övre främre som jag ska ha http://www.l-m-r.se/p/volvo/svc-70/vagh ... svc70.html var ute och mätte på min gamla och den är 60mm i diametern är det då samma som det är till det äldre fästet? Tycker att det ser väldigt lika ut. Du vet möjligtvis inte måttet på bussningen till det äldre fäste?
Nu är det LED-lampor i innerbelysningen :) blev väldigt bra ljus. Fram var det bara att sätta i dom så lyste det men bak vart det lite modifiering för att det skulle lysa men blev nöjd med resultatet.

Det var Biltemas LED-lampor får se hur länge dom lyser :lol:
Ja det har blivit lite skruvande under veckan :).

Det jag har gjort nu under veckan var att byta torkfiltret till AC det var väldigt enkelt och efter som jag hade torkfiltret ned monterat så var det absolut inga problem med att plockalös AC-kompressorn fanns gott om utrymme. Sen så har jag som sagt tagit ner AC-kompressorn för shimsa magnetkopplingen och det var också ganska så lätt. Jag hade från början ett spel på 0,9mm och när jag var klar blev spelet 0,2mm det blev ganska så tajt men det fungerade :D. Det fanns bara en shims bricka i min kompressor och den var på 0,9mm så jag tog bort den helt och hållet och det var då spelet blev 0,2mm så nästa gång så är det en ny magnetkoppling som gäller men det dröjer länge.

Se så har jag även tätat luftläckaget jag hade på friskluftröret den från LMM till turbon och tryckröret från IC till gasspjället än så länge har inte motorlampan tänt sig och jag hoppas att den inte tänder sig igen. Jag lagade för att rören ar så fruktansvärt dyra att köpa nya, Friskluftröret skulle gå på 730 kr och tryckröret skulle g på 970 kr det va dyrt för lite plast.

Sen så har jag även bytt övre motorfästet till polyuretan bussning och även det undre till polyuretan bussning jäklar vilket gött ljud det blev :-K :D
Bild

Bild
Ja, det blir ett härligt ljud med polybussningar. Många påstår att det blir ett jobbigt ljud, ingen aning om vad dom snackar om :P "gnällkärringar" :mrgreen:
Du får ta och byta övre bussningen vid torpeden till poly också. Har tänkt att göra det på min med, då den verkar får ta extra mycket stryk när resten är "stumt".

Jag TROR inte du inbillar dig ang. växlingarna, då jag fick för mig samma sak efter jag böt.
Jag har ju även bytit bussningarna i länkaget till plast, och även det gjorde rätt stor skillnad. Blev inte alls lika "svampig" känsla i spaken. Så det rekommenderar jag också :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag kan säga att AC fungerar finfint efter reperationen kyler på bra :) och även polyuretan bussningarna är bra och då menar jag superbra :mrgreen:.

Det enda som är mindre bra är att motorlampan har tänt sig igen efter att jag tätat läckan. Har några slangar som inte ser så friska ut så ska försöka att byta dom imorgon. Blir det inte bättre efter det vet jag inte hur jag ska gå vidare.
Har inte kollat felkoderna nu men antar att det är samma som förut.

ECM-261A Adaptiv lambdareglering, bank 1 - Övre gräns
ECM-280A Främre lambdasond, bank 1 - För hög signal

Snart blir jag tokig :x men det blir jag nog först efter jag bytt slangarna och lampan tänder sig igen efter det :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det har inte hänt så mycket mer här sedan sist det enda som händer är felsökning av främre lambdasonden och jag blir snart tokig på det tror jag :lol:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 252

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]