Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hehe vilken tur du hade då, kunde ha blivit som för mig, lampjäveln går sönder på vägen till bes. :lol:

Men... 570kr !?!?! Dom kostar ju typ 150-180kr normalt, med socklar(iaf när jag köpte dom till min 945a).
Men ärgade stift går ju nästan alltid att få liv i, speciellt så grova stift som det är på dom där.
Lucif3r skrev:Hehe vilken tur du hade då, kunde ha blivit som för mig, lampjäveln går sönder på vägen till bes. :lol:

Men... 570kr !?!?! Dom kostar ju typ 150-180kr normalt, med socklar(iaf när jag köpte dom till min 945a).
Men ärgade stift går ju nästan alltid att få liv i, speciellt så grova stift som det är på dom där.
Stiften var inte så ärgade utan det var dom där tunna stiften som lampan sitter emot orkar seriöst inte stå och pilla så det fick bli nya istället.
Igår när jag var ute och inspekterade motorfästet så såg jag att det var väldigt lortigt i hjulhuset så nu har jag vart ute och tvättat rent hjulhusen fram, inte var det alls mycket rost bakom innerskärmen det enda som såg ut att vara ganska rostigt var fjäderbenstornen ska ta och fixa den rosten så att det inte rostar hål.

Massor av bilder också :D

Innan tvätt VF.
Bild

Innan tvätt HF
Bild

Växellådan är täkt i klet från drivaxelfett förmodligen så har det hänt något här :mrgreen:
Bild

Motorkudden innan tvätt.
Bild

Visste inte att det fanns en sådan här liten gummi kudde som växellådan kan vila på, här har jag även tvättat därför det ser så rent ut.
Bild

Motorkudden efter tvätt, nu syns det att den är hel och fin.
Bild

Efter tvätt VF
Bild

Efter tvätt HF
Bild

Kan rekommendera Biltemas asfalt och tjära borttagare den löser även olja effektivt se bara hur rent det blev för mig :D
Sådär nu tror jag att bilen är redo för besiktningen ska bara rycka säkringen till dimljusen också sen så är det klart :)
Antar att dom kommer att säga något om ljusbilden dvs att den är för låg eller för hög, ska iaf ha ett verktyg med mig så kan jag justera direkt ifall det är något. Om det är någon som undrar vad det kommer att kosta så är det 345kr och jag besiktigar på opus denna gången.
Just ja jag glömde även skriva att jag var till Volvo nu igen och lämnade tillbaka skärmblinkersen, då dom som sitter på bilen fungerar igen och sen så skiter jag faktiskt i om jag får en 1a/2x som det heter nu på det.
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 252
Visa din semesterbil(d)

Åkt alla dagar, går riktigt fint i sj&[…]

XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.