Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Camel skrev:Se där, snabb leverans. Svarta och fina. :-)-) Men blå eller röda slangar hade kanske varit fräsiga? :wink:
Blåa hade jag kunnat tänka mig, men inte röda på denna! :-O) Nej, svarta får det bli så det håller samma stuk som tidigare. :D

Schmoyoho skrev:Ehrm.... fina kylarslangar? Gissar att silikonslangar håller längre? Eller är de gamla på väg ut?
Jo det är kylarslangar.

Silikonet åldras inte alls som gummi, sedan är det ju dessutom snyggt. :wink:
Det blir säkert bra :D är själv bara inget förtjust i silikon slangar då jag tycker att dom ser ut som att man har lindat ett varv med el-tejp runt dom, men smaken är som sagt olika :)
Sammanfattning av läget så:

Utvändigt: Helt nöjd med att jag har hållit hårt på originalutseendet.

Invändigt. Inte mycket att ändra på här. Har vad extramätare jag behöver samt en vettig brandsläckare, annars original och det trivs jag med.

Motor: Nöjd med karaktären på motorn nu, men dock kunde kammen varat lite längre upp i registret med. Har inte helt skrinlagt planerna på A-kam.

Motorrum: Är helnöjd med både utseende och funktion på all kringutrustning till motorn.

Chassi: Blev verkligen en fullträff för vägkänslan med all uppgradering jag gjort av chassit. Jag är supernöjd!

Bromsar: Gjorde verkligen gott att få på vettiga belägg och slitsade Brembo fram. Nu känns det som att bromsarna matchar motoreffekten med råge, vilket är bra.
Fyllde ju på ny kylarvätska nu när jag bytte kylarslangarna. Tänkte att när jag nu "sköljt" både automatlåda och motor så kunde jag göra det samma med kylsystemet.
Sagt och gjort så var jag inne till Volvo i dag och köpte Volvo glykol och batterivatten. Körde sedan motorn varm och tömde sedan ut kylarvätskan och fyllde på med
det nya.

Fin-glykol.
Bild
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 291

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)