Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Brandsläckare.... vadå, litar du inte på att bilen inte ska slå lågor :mrgreen: ?

Skämt och sido, det är bra med brandsläckare - man vet aldrig vart, när och hur den kan behövas.
Hur många pengar kostade den? Är det pulver eller kolsyra? Har funderat lite på att skaffa en själv.

Till viss del tycker jag faktiskt att det borde vara krav på släckare i bilar, likväl som det är krav på triangel.
Lucif3r skrev:Brandsläckare.... vadå, litar du inte på att bilen inte ska slå lågor :mrgreen: ?

Skämt och sido, det är bra med brandsläckare - man vet aldrig vart, när och hur den kan behövas.
Hur många pengar kostade den? Är det pulver eller kolsyra? Har funderat lite på att skaffa en själv.

Till viss del tycker jag faktiskt att det borde vara krav på släckare i bilar, likväl som det är krav på triangel.
Haha! Nej, några lågor vill vi inte ha! :P

Visst är det bra med släckare. Tänk om man själv, eller någon annan, sitter fastklämd och det börjar brinna!

Det är en pulversläckare och den kostade 870kr. Visst är det dyrt, men jag vill ha en riktigt ordentlig släckare som INTE kastas runt
i bilen vid en eventuell krock. :-O)

Nexus skrev:Jag har en STYLING släckare i i bil. Så liten så den är tom innan man tryckt ner handtaget i botten :lol:

Jula har ju några för vettiga pengar b la denna http://www.jula.se/pulverbrandslackare-2-kg-442050
Jag har också en liten 1 kilos släckare i dag, men ville ha en större. Den från Jula var ju prisvärd. :)
White skrev:
Sparkzz skrev:Mycket snygga fästen du gjorde!
Blev det någon skillnad med den nya dumpen?
Tack! :D

Jag märker att laddtrycket har ökat en liten aning när jag gör kickdown, misstänker att originaldumpen inte orkade hålla 100% tätt då?
Så kan det vara, jag ska nog skaffa en laddtrycksmätare till min och se hur mycket den laddar.
Jag tycker din mätare har en ganska diskret design, var köpte du den?
Sparkzz skrev:Så kan det vara, jag ska nog skaffa en laddtrycksmätare till min och se hur mycket den laddar.
En seriös laddtrycksmätare är ett måste om man ska laborera med laddtrycket!

Min mätare är en VDO och är köpt hos SAM Bilmode i Göteborg, den kostade 1000kr :)
White skrev:
Sparkzz skrev:Så kan det vara, jag ska nog skaffa en laddtrycksmätare till min och se hur mycket den laddar.
En seriös laddtrycksmätare är ett måste om man ska laborera med laddtrycket!

Min mätare är en VDO och är köpt hos SAM Bilmode i Göteborg, den kostade 1000kr :)
Oj,det var inte billigt funderar på Feltemas mer i min prisklass :mrgreen:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 291
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]