Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

ska tillägga att min första bror som fick en röd 740 -91 (av vår mor å far) blev tvingad i diket nästa sommar köpte han en egen 740 glt 16V -89 och då fick min andra bror -91:an som kör i diket med den två gånger och någon gång så lånar han 960:n som jag har och lyckas hamna i diket alla gånger så har det varait vinter så han får ha den där slitna små buliga 740:n och jag vet inte hur länge han körde på 3cyl tändkabln hängde och dinglade =)

Tips: Ska du göra piruetter på vägen ner i diket akta så du inte böjer ändröret på avgasröret
Fy för vinterhalvåret! hatar att dra igång bilen i -25 utan motorvärmare :( sen så är allt exakt allt trögt, servo = obefintlig, går knappt att få i 1an och 2an. sen är kopplingen trög så in i .... men annars är det lite roligare :) har äntligen införskaffat mig nya högtalare till framdörrarna. efter lite om och men så blev det mds fanatic även där :) nu väntar dom bara på att bli inkopplade :D får även passa på att säga GOTT NYTT (H)JUL :D
första avkörningen gjord, var bara fronten och inte ville vara kvar på vägen :lol: men som tur var så var snövallen mjuk så det blev inga skador på bilen:) har en bild när vi har fått upp bilen men hittar inte kabeln till mobilen så bilden får vänta. har börjat fundera på att beställa bakljus och lite plast till bilen med :D
när jag var ute och åkte igår så märkte jag att det slog lite lätt vid höger framhjul så jag stannade och märkte att hela fälgen var varm. var bara den som var varm så oket måste ha gett sig. så nu blev jag tvungen att köpa kompletta bromsar fram, alltså ok, skivor, belägg. men nu när jag skulle kolla vad allt skulle gå på så märkte jag att det fanns iallafall två sorters bromsar så nu kommer min stora fråga. Hur ser man vilken sort jag ska ha?
okej :) då löser ju sig det. men jag är inte helt säker på att det är oket. ena frambromsen ligger på lite hela tiden och efter man bromsat så ligger det på lite mer. jag funderar på om det kan vara bromsslangen som är slut?
satt girling bromsar på :) oket var ingen idé att försöka rädda så allt blir nytt :)

tänkte lägga upp en bild på första avåkningen med bilen med :) hade ingen tanke på att ta kort när jag satt så det fick bli en efter bild
Bild
nu har bilfan gått mig på nerverna igen. ena framdäcket (bromsen) låste sig när jag var ute och lekte igår. så bilen står ca 2 mil hemifrån.. funderar på att fixa bromsarna och försöka sälja bilen. har inte råd att ha en lekvänlig bil längre :(
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 28
Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]