Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Har du kollat motorfästet än? Så det inte är drivaxeln som slår pga. för mycket lutning :)
Nej har inte haft varken tid eller lust, ska se om jag orkar gå ut och kolla påt sen :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vaxade lite på bilen idag eller rättare sagt motorhuven men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig :( huven blev väldigt blank och så men jag fick inte fram färgdjupet i den trots att jag körde med rubbning och polish. Antagligen körde jag med för låg hastighet på maskinen.

Förresten någon som har något bra knep på hur man får bort flygrost?
av Tette
DayDreamer skrev:Vaxade lite på bilen idag eller rättare sagt motorhuven men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig :( huven blev väldigt blank och så men jag fick inte fram färgdjupet i den trots att jag körde med rubbning och polish. Antagligen körde jag med för låg hastighet på maskinen.

Provat clay? Tar bort all skit som finns i lacken. Det blir microrepor av den men ska du ändå gå lös med maskin så..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Otur att det inte blev till belåtenhet. :( Vet faktiskt inte med flygrosten.
Ja det vart en liten besvikelse :( men men det blev en jäkla blank yta iaf :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:
DayDreamer skrev:Vaxade lite på bilen idag eller rättare sagt motorhuven men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig :( huven blev väldigt blank och så men jag fick inte fram färgdjupet i den trots att jag körde med rubbning och polish. Antagligen körde jag med för låg hastighet på maskinen.

Provat clay? Tar bort all skit som finns i lacken. Det blir microrepor av den men ska du ändå gå lös med maskin så..
Nej det har jag inte gjort men jag har iaf hört talas om det men jag var osäker på om det tar bort flygrost. Vet inte om rubbningen möjligtvis tar det eller kanske cleaner ?:-/
av Tette
Du verkar ju ha ganska ordentlig puts på bilen men om du vill ha den där riktigt djupa glansen så hade jag kört med clay+smörjmedel till clayen naturligtvis för att få den sådär äckligt ren från allt. Sen gått över med ett fint polermedel med en musse pigg maskin. Därefter lagt ett lackskydd, rekommenderar ultima:s spraya på lackskydd. Körde med det förra sommaren å jisses vad den blänkte :D

Skickar med en bild på volvon.. Körde med Bollnäs Bilvårds egen serie med Fast Cut 98 samt high gloss samt 3 lager spray lackskydd. Den var riktigt grisig i lacken tidigare. I år ska jag prova menzerna.
polering2.jpg
polering2.jpg (277.28 KiB) Visad 251 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:Du verkar ju ha ganska ordentlig puts på bilen men om du vill ha den där riktigt djupa glansen så hade jag kört med clay+smörjmedel till clayen naturligtvis för att få den sådär äckligt ren från allt. Sen gått över med ett fint polermedel med en musse pigg maskin. Därefter lagt ett lackskydd, rekommenderar ultima:s spraya på lackskydd. Körde med det förra sommaren å jisses vad den blänkte :D

Skickar med en bild på volvon.. Körde med Bollnäs Bilvårds egen serie med Fast Cut 98 samt high gloss samt 3 lager spray lackskydd. Den var riktigt grisig i lacken tidigare. I år ska jag prova menzerna.
polering2.jpg
Ok då får jag köpa mig lite lera och smörjmedel :mrgreen: Musse pigg maskin har jag och även rubbning, polish och vax :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Blä säger jag :x hade tänkt att ta och besiktiga bilen nu till veckan men ljudet i framvagnen kommer allt oftare nu :( Ska se om jag kan gå ut och kolla vad det är för något samt kolla motorfästet (det nedre i subframen)

Det som misstänks är fjädern HF för det låter som att det är fjädern som vrider på sig/släpper så att det smäller till.
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 252
Lagning av mindre lackskador

Lackstift funkar hyfsat på riktigt små[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Har sökt info om vilket bränsle man ska […]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Det[…]