Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dela remmen i två hela varvet längs med. Ta av en halvan och trä på nya remmen :). 80000 km tror jag det är.
Hängde inte med på det där med att dela remmen. Vad ska man göra med varje remsa menar ni? Inte för att kamremsbyte är aktuellt, möjligtvis på B200F-motorn i 360:n jag har, mycket möjligt den remmen är 10+ år (på riktigt, minns inte men gammal är den). Men den håller ju och bilen har inga missljud och den startar oftast, ryker lite svart ibland och går inte över 50 men jag tror det inte är några fel på gamla bettan, still going stronk 8)
Schmoyoho skrev:Hängde inte med på det där med att dela remmen. Vad ska man göra med varje remsa menar ni? Inte för att kamremsbyte är aktuellt, möjligtvis på B200F-motorn i 360:n jag har, mycket möjligt den remmen är 10+ år (på riktigt, minns inte men gammal är den). Men den håller ju och bilen har inga missljud och den startar oftast, ryker lite svart ibland och går inte över 50 men jag tror det inte är några fel på gamla bettan, still going stronk 8)
Tar du bort halva den gamla remmen så får du plats med halva den nya utan att kuggarna hamnar fel, sedan så tar du bort den återstående halvan och pressar på det sista av den nya.
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 291

Jag har också ny på gång fr&arin[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

VOC fram sänker inget, då får du […]

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]