Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
Nexus skrev: 99-00 om jag får tillrättavisa :wink:

Var det inte -99 som dom tog bort innerhandtaget på, men behöll låscylindern, för att sedan även ta bort cylindern -00?
Nix jag har ej låscylinder på min 99:a. Bara en svart jävla plugg i hålet :lol: Och handtag existerar inte heller ;-//
Var ute igår och bytte remspännaren till multiremmen och det var välbehövligt då det låt maracas av den gamla när jag snurrade på den för hand. Har iaf lite bilder :D

Har plockat bort det som behövs för att komma åt spännaren.
Bild

Här sitter den bättre begagnade spännaren på plats.
Bild

Sen fick jag för mig att tvätta rent när jag nu kom åt allt så här har jag sprayat på avfettning.
Bild

Här har jag spolat av allt med vattenslangen (skulle ha använt högtrycken istället :roll: ) jag gav såklart styrdatorn en extra dusch :wink:
Bild

Nu vart det renare
Bild

Här är allt på plats igen.
Bild

Sammanfattningsvis så gick allt väldigt smidigt man får ta ut spännrullen neråt alltså vid innerskärmen och samma gäller när man ska dit med den nya.

Man blir ju inte så direkt lycklig när man kör igång bilen och hör ett maracas ljud av spännrullen igen nu på morgonen :x :evil: det var knäpp tyst igår :| jaja nästa gång får det bli en sprillans ny istället.
Lucif3r skrev:Att du bara vågade ha styrboxen kvar... Så jäkla kraftiga är inte kontakterna, hade ju räckt med att du råkat knuffat till den lite oturligt :shock:
Ingen fara jag är rätt så smidig av mig och styrboxen klarade sig :-)-) Något spännande ska man väl ha :mrgreen:
  • 1
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 252
Service Peugeot 107 2007

Nu i eftermiddags har jag fått hem delarna […]

Kolla så "släpskon" nå[…]

Då har jag äntligen tagit tag i detta o[…]

Sova i V60 - någon?