Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Blev riktigt najs i dörrkarmarna, sådant gör mycket! :)

Sugen på att skrotfynda verkar det. :wink:
Tackar :) ja det gör verkligen mycket.

Ja nu är det dags igen :D frågan är om jag kommer att kunna ge mig sen när jag har fått tag på allt som jag vill ha till bilen :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det var det jag tänkte göra :P lär väl glömma bort vad jag har för delar, var ute i vedboden och letade efter något och då fick jag se att det står en kisse i et hörn och skäms :lol: har totalt glömt bort att jag hade kissen kvar och den är ju fungerande så behöver någon ett komplett främre rör med kisse till en turbo så har jag en :D

Det är en katalysator och ingen kissekatt för er som undrar :wink: :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Skrot fynd igen :D Idag vart det en massa bra att ha grejer köpta på skroten, bilder kommer lite senare då delarna ligger på tork efter att jag tvättade dom :) Fick tyvärr inte tag i någon träratt denna gången heller :cry: men ska ge mig av till skroten i Karlskoga så fort dom öppnar självplocken igen och se om jag inte kan hitta lite godsaker där :D
garinge skrev:undra varför jag tänkte på dagdrömma'n idag när jag såg dessa... :lol:
Ja undrar varför :roll: Men dessa är ju gröna :*O/ min är iaf vit och mycket snyggare :mrgreen:
DayDreamer skrev:
garinge skrev:undra varför jag tänkte på dagdrömma'n idag när jag såg dessa... :lol:
Ja undrar varför :roll: Men dessa är ju gröna :*O/ min är iaf vit och mycket snyggare :mrgreen:
haha se helheten av det hela istället för att plocka ner saken i småbitar ;)
Ja bilder på skrot fynden kommer här :D

Det som jag fick tag i var:
4st dörrhandtag X70
2st antennringar
2st tempgivare (för färddatorn)
2st röda dörrlampor (bakdörr)
2st fönsterhissknappar (bakdörr)
5st insprutare (motor 2,5T)
1st tryckutjämnare (sitter på fuelrailen)
1st lås till batteriet
1st fläkt relä
1st övre rattkåpa
2st spännrullar (multirem)
Hela detta kalas gick på otroliga 300kr :o :shock: :-DD

Bild

Sen någon som vet vad som skiljer med dessa spännrullar? Den till höger i bild är identiskt mot den som sitter i min bil, den andra ser också ut att vara identiskt bara att det inte sitter någon skruv i rullen på den utan ett uttag för torx istället i godset. Den rullen till vänster känns mer rejäl, så jag funderar på att sätta denna på min bil. Kan förövrigt tala om att den högra rullen kommer från en V40 2000 2,0t eller T4 och den vänstra kommer från en v70 99-00 2,5T. Av någon anledning så ser den till vänster ut att vara i spänn jaja jag får väl gå ner till Volvo och höra med dom.
Bild
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 252

Det har inte sålts så många &aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag kan i princip garantera dig att det inte ä[…]

Men om man nu ej har automatisk avbländande. […]