Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Amen to that broder (W) Fäller en tår varje gång jag behöver beskåda en 740 med japs. Vilket blivit betydligt oftare sen jag blev deltidsvärmlänning :shock:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Japsdämpare passar bäst på riskokare.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Inte ens klyvda i 2 som Pennställ?

Nu har vi väl ramlat OT?
Användarvisningsbild
av crumpets
eccy243 skrev:Knappt ens där...
Jag gillar dig mer och mer eccy :-)-)

Men ja nu är vi OT och har förpassat de trevliga klippen till en sida bak :( Fy på mig.
Användarvisningsbild
av Ticken
Hehe helt lugnt, kul att det är lite OT diskution bara :) Jag fullkommligt hatar japsdämpare på volvos. Tycker det ser skit ut. Därimot passar det på just det, japsar! På gamla volvos så säger min smak mig något i DTM stil. Dvs två feta rör ut vinklade snett uppåt. Det är coolt tycker jag.
Tänkte kasta upp tre bilder, den första är tagen idag. Från det underbara snökaoset som slog till sen imorse. :p Resten är från motorrummet, det var svårt att fota slangarna som går ner till turbon, finns inte så mkt plats att köra ner kameran på :wink:
Men lång historia kort, hade ett AEM filter som låg hemma. lite mullemeck så satt det på plats med hjälp av slangar från do88.se

/Ticken

Bild
Bild
Bild
Notera den snygga buntbandsupphängningen där :p Känns rätt provisoriskt, när det blir lite finare väder där ute så är det väl dags att bygga lite snygga upphängning med avskärmning å sånt..

Jo en sak till, ser ut som jag har 4st räserdämpare + fjädrar på gång.. Äntligen lite väghållning! Wohoo!

/Ticken
Fan buntband är till för att användas sen, om det är för att fixa som du själv skriver temporärt. Så ska dom användas :) Ni skulle sett mitt motorrum innan någon hade varit rolig och buntat på buntbanden :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 24
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]