Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Skulle tagit Blå till stallet idag...Men så blev det inte riktigt, jag vågade inte riskera något.
Blå startade helt som vanligt, utan några konstigheter. Ljudet verkade vara kvar, men jaja. Så kom jag på att jag glömt en sak jag skulle ha med mig, och lät då bilen stå på tomgång medan jag bara sprang in och hämtade det jag glömde. När jag kommer ut igen, rasslade det något fruktansvärt om Blå :shock: Inne i kupén lät det en del, men inte jättemycket ändå. När man stod utanför däremot, då rasslade det som f-n :shock: Även om den startade helt som vanligt osv. Vågade jag inte chansa, utan tog Skrot-Skodan istället.
Nää, det är nog något som inte stämmer. Blå ska nog inte rassla/skrapa sådär...
Snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Starta den inte något mer nu innan remmen är bytt för som du märkte så blir det bara värre tills det nyper och då är det adjöss med den motorn har du extrem otur så kan det även bli adjöss med bilen om den nu smäller av medans du kör.
Som jag skrev några inlägg högre upp; Köra med släp kommer jag definitivt inte att göra mer innan remmen är bytt. Och i största möjliga mån dra ner på det vanliga körandet också. Den ska iaf gå absolut max 50 mil till innan bytet, absolut max. Men allra helst inget alls. Men det får vi se hur det blir med i slutändan...

Ja, det jag menade med om du hade bott i Sthlm, då hade du kunnat få komma och byta remmen åt mig :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok kör med bilen det är ju ditt val men när som helst kommer det gå illa.

Jag tror inte att du ens kommer 2mil innan det går illa kanske inte ens 2kilometer.
Men jag hoppas förgivetvis att remmen och dess rullar orkar hålla ihop tills du nu tänker byta dessa :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Ok kör med bilen det är ju ditt val men när som helst kommer det gå illa.

Ingen idé att försöka tala med denna person. Personen bryr sig ju inte ett skit, och tokvägrar att inse allvaret i det hela...

Lillarapunzel skrev:Det där var taskigt!! :-(O)

.... Men det är ju precis så du gör....
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Ok kör med bilen det är ju ditt val men när som helst kommer det gå illa.
Ingen idé att försöka tala med denna person. Personen bryr sig ju inte ett skit, och tokvägrar att inse allvaret i det hela...
Har iaf gjort ett antal försök :roll: dock har alla misslyckats :(
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lucif3r skrev:
Har iaf gjort ett antal försök :roll: dock har alla misslyckats :(
Vaddå misslyckats? :wink:
För 1 vecka skulle jag ju Blå dra hästsläp i princip hela maj och ½ juni - Nu ska den gå minsta möjliga öht och absolut inte med någon form av släp innan kamremmen är bytt. Stor förbättring ju! :mrgreen:
Du är faktiskt en av de få (enda?) här på forumet jag verkligen lyssnar på; De andra är ju bara taskiga hela tiden..... (N)
av Lillarapunzel
VaCUm skrev:Rasslande ljud kan komma från ACns koppling om den är dålig. Stäng av ACn och kolla om ljudet försvinner.
ACn har varit paj på bilen sen vi köpte den. Kylargrejen till ACn slut + termostaten åt flanders....
Användarvisningsbild
av Nexus
Tror inte folk menar vara elaka. Kamrems byte är inget man ska chansa med. Är i princip omöjligt avgöra remmens skick \Ålder om den nu inte har jordens torrsprickor då skulle jag ställa bilen omedelbart.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
DayDreamer skrev:Har iaf gjort ett antal försök :roll: dock har alla misslyckats :(
Lillarapunzel skrev: Vaddå misslyckats? :wink:
För 1 vecka skulle jag ju Blå dra hästsläp i princip hela maj och ½ juni - Nu ska den gå minsta möjliga öht och absolut inte med någon form av släp innan kamremmen är bytt. Stor förbättring ju! :mrgreen:
Du är faktiskt en av de få (enda?) här på forumet jag verkligen lyssnar på; De andra är ju bara taskiga hela tiden..... (N)
Ja det har du ju rätt i du har ju faktiskt skrivit att du ska använda bilen mindre :-)-) så då har ju iaf inte alla försök misslyckats :wink:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 159
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]

Lufta koppling som inte går

Jag köpte någon stor spruta som jag t&a[…]

V60 sliter däck bak