Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Hoppas du har taklucka.
Dra loss knoppen är som att dra svärdet ur stenen :P Fast svärdet är nog lättare att få loss^^
Nej, har ingen taklucka. :wink: Den kommer nog efter en stund. Jag är inte den som ger mig. När jag står och skruvar på maskiner hemma och det sitter fast, så svär och skriker jag medans verktygen far åt alla håll och kanter. :roll: Jag får dock alltid loss sakerna! :D
frasse4 skrev:Blir ju kanon! Jag har sett vad priserna drar iväg på trädetaljer till 940 på Tradera, så tycker nog du kommer rätt billigt undan :)

Det är riktigt smidigt att surfa runt på laga, synd bara att de flesta handlarna bara skickar med posten. Jag har inget emot att betala för att någon plockat ut grejen och tagit bilder, men är ju surt om hälften av pengarna ska gå till posten...

Jo, jag tycker jag klarat mig bra. Sitter själv och tittar på tradera och vissa har ju inget förstånd om pengar alls! :roll:

Bildelsbasen och laga är mycket smidigt. Sen att de skickar med posten har väl inte jag jättestora problem med, eftersom att de har så bra service just här.
DHL är jag inte så mycket för, men det är mest på grund av utlämningsstället. Där ställer de paketen på ett bord mitt i affären så att alla kan se vad som finns. :roll: Sen ogillar jag att gå in tobaksaffärer...
DayDreamer skrev: Ok då vart den lite billigare än den mörka iaf :D

Nu väntar vi på bilder :)
Här kommer bilder på nya skärmen monterad! :wink:

Dåliga dock! Har så dåligt ljus i garaget. :roll:
DSCN2178.JPG
Innan
DSCN2178.JPG (690.04 KiB) Visad 197 gånger
Foto0120.jpg
Efter
Foto0120.jpg (454.35 KiB) Visad 198 gånger
Foto0121.jpg
Upplyst med ficklampa!
Foto0121.jpg (500.21 KiB) Visad 201 gånger
Jaha, då var knoppen i trä monterad då! 8)
Det där med att den ska sitta som berget är bara rent nonsens. Jag drog av den med en hand. :wink: Följer man bara monteringsanvisningen på Volvos tillbehörs-webb, så är den bytt på under 5 minuter...

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 00)%201999

Lite bilder
Foto0123.jpg
Träknopp
Foto0123.jpg (550.7 KiB) Visad 198 gånger
Foto0124.jpg
Riktigt grann!
Foto0124.jpg (582.51 KiB) Visad 196 gånger
Ingen skillnad va? :lol:
Foto0125.jpg
Original VS Trä
Foto0125.jpg (575.19 KiB) Visad 198 gånger
Så knoppen från första gen S80 99-03 passar rätt av i S/V70 serien, utan modifiering. Bara så ni vet om ni tänkt byta... :wink:

/Danne
Senast redigerad av 1 Bonden1989, redigerad totalt 0 gånger.
Det blev snyggt :D. Får göra ett försök imorgon och se hur hårt min sitter fast slutar väl med att den släpper så att den flyger i taket och blir en buckla som går utåt :roll:

Hur är nyansskillnaden mellan knoppen och träinredningen är det mycket det skiljer? Du får gärna ta en bild på det :D
White skrev:Det blev riktigt snyggt! :)
Tackar! :D Känns lite lyxigare i bilen nu. Det är detaljerna som gör det! :-)-)
DayDreamer skrev:Det blev snyggt :D. Får göra ett försök imorgon och se hur hårt min sitter fast slutar väl med att den släpper så att den flyger i taket och blir en buckla som går utåt :roll:

Hur är nyansskillnaden mellan knoppen och träinredningen är det mycket det skiljer? Du får gärna ta en bild på det :D
Tackar! Ja, det får du göra. Tar du en polygrip och lossar damasken, så är det inga problem att lossa knoppen sen. Krävs bara handkraft. :wink:
Följ bara anvisningarna på tillbehörs-webben.

Ska ta en bild när jag monterat allt. De har inte ens skickat sargen för radion än. Beställde tidigt i måndags och först idag bekräftade dom ordern. :roll: När det står leverans 1-3 dagar tror man ju att det är från beställning.
De kanske inte jobbar så snabbt uppe i Sundsvall... :lol:
Fick ett sms i morse från Sundsvall där det stod att delen jag beställt var tyvärr trasig och att de inte hade någon annan. :( Får väl söka vidare efter en annan då...

Kommer nog att montera dit mittkonsolen ikväll, bara för att slippa se den ligga på hyllan. Tänkte ju vänta med det eftersom jag hade sargen på väg, men nu tänker jag inte vänta. :wink:

Får hoppas jag får tag på en annan sarg vid ett senare tillfälle.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 55
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar