Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det tystnar direkt när jag släpper bromsen.

Rev isär höger bakbroms igår för det första så satt låspinnarna fast som bara den :( vilket resulterade i att bromsoket gick sönder. Märkte i alla fall att den inre kolven inte gick att rubba kvittade hur mycket jag bröt med mejsel och klämde med polygripen. Efter som att bromsoket gick sönder så brydde jag mej inte om att plocka ner det inre belägget och det satt som berget. kände som onödigt arbete nu när jag måste ha ett nytt bromsok. Det som gick sönder på bromsoket var där låspinnarna sitter fast det yttre hålet.
Aha, så det var ett kärvande ok ändå, fast bara ena kolven :P
Ja, dom där låspinnarna har en förmåga att rosta fast rätt duktigt, och i värsta fall tar dom halva oket med sig när dom "släpper", som du nu har fått erfara :P

Ang. kolvar som sitter fast, hade samma fel på ena mitt framok(det bromsade som det skulle och låg inte på, men gick inte trycka in kolven, så kunde inte byta belägg...), den kolven kunde jag inte ens banka in med en hammare när oket var löst :lol:
Nåja, det är ju tur att oken inte är så ofantligt dyra iaf.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 252
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]