Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
ER skrev:Om inte jag är helt efterbliven så kan man få denna reducering av fördröjningen hos volvo som separat produkt exkl. nerladdning om man vill/behöver den.
Vet det var någon tråd ang.lådans uppförande då denna/liknande var på tal.
Vet du någon beskrivning eller artikelnummer på den här mjukvaran, ER? Tycker allmänt att det är en störande fördröjning på gaspedalen, det tar en halv sekund innan motorn reagerar... Det känns verkligen som man styr motorn indirekt. Detta oavsett om man står stilla eller vill öka gaspådraget. Står man och ska ut i en rondell är det extremt störande.
Användarvisningsbild
av ER
xerent skrev:
ER skrev:Om inte jag är helt efterbliven så kan man få denna reducering av fördröjningen hos volvo som separat produkt exkl. nerladdning om man vill/behöver den.
Vet det var någon tråd ang.lådans uppförande då denna/liknande var på tal.
Vet du någon beskrivning eller artikelnummer på den här mjukvaran, ER? Tycker allmänt att det är en störande fördröjning på gaspedalen, det tar en halv sekund innan motorn reagerar... Det känns verkligen som man styr motorn indirekt. Detta oavsett om man står stilla eller vill öka gaspådraget. Står man och ska ut i en rondell är det extremt störande.
Vet inte om det är samma vi pratar om , men finns borttagande av neutralkontrollen på lådan så den driver direkt. Tycker mig inte känna igen fenomenet i övrigt, men så har vi olika motorer också.
Användarvisningsbild
av xerent
Tack ER. Ah, det låter rimligt. Ja, om lådan lägger i neutralläget varje gång man stannar verkar fördröjningen logisk. Då måste den ju slänga i en växel när man börjar gasa vilket tar en liten stund och irritationen är ett faktum. Jag ska testa smyga på gasen strax innan för att tvinga lådan lägga i växeln. Angående gaspådrag vid högre hastigheter kan det ju vara kickdown som jag reagerar på. Det tar först en stund för lådan att fatta att den ska växla ner och sen en stund för den att göra det också. Sen händer det saker.

Kanske är superlogiskt för er som kört automat länge men jag har fortfarande inte riktigt vant mig. :grin:

Om man fixar mjukvaran för borttag av neutralkontroll, finns det några risker med det? Sliter man mer på låda och drivlina? Tänker mig att den går ner i neutralläge av en anledning...

I övrigt beställt vinge och gummimatta till bagaget. Såg att vparts hade en beige billig så testar den :)

Bild

Bjuder också på en dagsfärsk bild på bilen. Jag skulle ha kört in den garaget helt enkelt... Så jävla nöjd med att ha en bränslevärmare på bilen just nu. Lär inte finnas många 3.2 med bränslevärmare ? Lyx är det iaf :grin:

Bild
Användarvisningsbild
av ER
Värmaren är guld värd i dessa dagar, inte minst så man slipper kopplet som om det är monterat på "rätt" plats vid framskärmen kräver att man står på "rätt" sida om elstolpen om man inte har koppel långt nog att räcka. Heller spy lite avgaser från värmaren än tysk och skitig kolkraft via två hål i väggen :)
Användarvisningsbild
av xerent
C30robban skrev:Vad härligt att du har investerat i en vinge, kommer bli som en helt annan bil :D ska du lämna in den på lackering ?
Ja den ska in på lackering hos den lokala lackeringsförmågan. Jag hade egentligen velat haft dit vingen för länge sedan men prioriteringar, prioriteringar... nästa månad blir det nog oljebyte i automaten och sen ska det sparas till nya sommardäck i ett par månader.
Användarvisningsbild
av xerent
Vingen fick gå före oljebytet, men efter 12000-milaservicen, reparation av plåtskada, byte av torkarmotor, reparation av styrstag, länkarmsbussningar, hjulinställning, inköp av vinterdäck på 17" originalfälg och inköp av 19" originalfälgar :grin:

Edit: vad är "vinterdäckdäck" för något? :grin:
xerent skrev:Vingen fick gå före oljebytet, men efter 12000-milaservicen, reparation av plåtskada, byte av torkarmotor, reparation av styrstag, länkarmsbussningar, hjulinställning, inköp av vinterdäck på 17" originalfälg och inköp av 19" originalfälgar :grin:

Edit: vad är "vinterdäckdäck" för något? :grin:
Vet hur det är, kostnaderna brukar sticka iväg så man måste prioritera det viktigaste.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 39

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]

V50 1,8l. 2005

Hej! Jag har en liten fråga: Det kommer in[…]