Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:Ja, förr i tiden var det verkligen "RTFM"(read the fu... manual) som gällde... Nu för tiden kräver "alla" att få allt serverat på silverfat utan att lyfta ett finger, eller gud förbjude - tänka!, själva :roll:
Det ser man ju överallt - även här i forumet, folk som frågar dom mest uppenbara saker som en 2 sekunders googling hade svarat på.... :roll: (missuppfatta mig rätt, sådana personer är få i helheten av forumet, men dom dyker allt upp titt som tätt..)

Folk påstår att nya saker som gör saker själva är "användarvänliga", jag tycker precis tvärtom, låsta saker som säger åt MIG hur JAG ska använda en viss sak, nej tack du, jag gör det JAG vill med mina saker. En av många anledningar att jag t ex aldrig ens kommer ta i en ipad eller iphone... Android erbjuder så otroligt mycket mer :)
Äh, var nu inte så negativ! :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Ja, förr i tiden var det verkligen "RTFM"(read the fu... manual) som gällde... Nu för tiden kräver "alla" att få allt serverat på silverfat utan att lyfta ett finger, eller gud förbjude - tänka!, själva :roll:
Det ser man ju överallt - även här i forumet, folk som frågar dom mest uppenbara saker som en 2 sekunders googling hade svarat på.... :roll: (missuppfatta mig rätt, sådana personer är få i helheten av forumet, men dom dyker allt upp titt som tätt..)

Folk påstår att nya saker som gör saker själva är "användarvänliga", jag tycker precis tvärtom, låsta saker som säger åt MIG hur JAG ska använda en viss sak, nej tack du, jag gör det JAG vill med mina saker. En av många anledningar att jag t ex aldrig ens kommer ta i en ipad eller iphone... Android erbjuder så otroligt mycket mer :)
Samma här jag gillar äldre saker mer än nya och ändå så är jag ju inte speciellt gammal själv :roll: Men det kanske märks att jag är ett litet av ett originalfreak då jag vill ha massa original prylar till bilen :D
White skrev:Den där var verkligen i behov av rengöring! :-O)

Tack för tipset! Ska kolla över mina nu med! :-)-)
Ja det var riktigt mycket skit som kom ur efter att jag hade borstat rent och pillat i kontakten.

Ja ut med dej och kolla så att din är i tipp topp :-)-)
Undrar om släpvagnskontakten på Blå skulle behöva tvättas? Hörsägen säger att Blå aldrig någonsin gått med någon typ av släp innan jag började köra trailer med den. Inte ens "vanliga små" dito! :lol:
Har faktiskt inte ens tänkt på att det måste göras! :shock:
Lillarapunzel skrev:Undrar om släpvagnskontakten på Blå skulle behöva tvättas? Hörsägen säger att Blå aldrig någonsin gått med någon typ av släp innan jag började köra trailer med den. Inte ens "vanliga små" dito! :lol:
bara ta en titt, ser du grönt skit så är det ärj och dags och rengöra, är det guldaktigt så är det rent och fint :)
Lillarapunzel skrev:Undrar om släpvagnskontakten på Blå skulle behöva tvättas? Hörsägen säger att Blå aldrig någonsin gått med någon typ av släp innan jag började köra trailer med den. Inte ens "vanliga små" dito! :lol:
Fungera ljuset på släpet ditt som det ska så är säkert kontakten ok. Kom faktiskt på att jag testade med släpkärran förra sommaren på bilen och då vart det rena disko blinkandet på kärran :shock: Men nu ikväll när jag körde med släpet på bilen för första gången så fungerade det kanoners.
Det skadar ju inte att göra rent kontakten :D
Ett tips som jag glömde att skriva förut är att ta ett borr på 5,4mm i diametern och skruva för hand i kontakten där stiften från kärran ska in. ärjet försvann väldigt fort sen tog jag tryckluften blåste rent, på med 5-56 blåsa på med tryckluften igen och slutligen på med T-röd för att få bort det mesta av 5-56.
  • 1
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 252
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]